سردار حسین رحیمی در کارگاه دو روزه فرهنگ‌یاران پلیس گفت: معلمی همانطور که امام راحل فرمودند شغل انبیاست چراکه معلمان صادقانه، مظلومانه و عاشقانه برای اقشار مختلف مردم زحمت می‌کشند.

وی با بیان اینکه از همکاری بی‌شائبه معلمان و مسوولان آموزش و پرورش تقدیر می‌کند گفت: رفتارهای معلمان مسوولانه است زمانی که با توجه به مسائل و آسیب‌های فراوان فرزندانمان در حوزه امنیت اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی تصمیم گرفتیم از بازوان توانمند معلمان کمک بگیریم دیدیم مسوولان آموزش و پرورش از ما یک گام جلوتر بوده و معلمان نیز از هر دوی ما یعنی پلیس و مسوولان آموزش و پرورش جلوتر هستند.

این مقام عالی انتظامی با بیان اینکه عبادت این نیست که سر سجاده بنشینید و به کسی کاری نداشته باشید، خاطرنشان کرد: ما با آسیب‌های اجتماعی صبح تا غروب کار می‌کنیم و روزانه با ده‌ها مورد برخورد داریم. و متوجه هستیم که جوانان و نوجوانانمان در نوک حملات شدید دشمن قرار دارند و آنها در تلاش هستند که جوانان و نوجوانان را از ما بگیرند و البته بخشی را نیز گرفتند.

وی ادامه داد: متاسفانه سن آسیب‌پذیری از حوزه مواد مخدر و آسیب‌های اخلاقی به شدت کاهش پیدا کرده و ما در هفته گذشته که طرح دستگیری اراذل و اوباش را داشتیم از میان ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر از اراذل و اوباش ۷۰ نفر از آنان زیر ۱۸ سال بودند که ما آنها را از قهوه‌خانه‌ها و باشگاه‌های بدنسازی جمعشان کردیم. این افراد در آنجا اوباشگری می‌کردند.

سردار رحیمی تاکید کرد: اگر امروز ما از آموزش و پرورش درخواست همکاری داریم برای این است که وضعیت و اوضاع و احوال در این بخش خوب نیست و باید تلاشمان را شروع کنیم و نیازمند یک حرکت جهادی در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: امروز اولین کارگاه را آغاز می‌کنیم. در زمانی که در پلیس راهور بودم معتقد بودم مسیر نابسامانی اجتماعی و معضلات اجتماعی از گذرگاهی است به نام بی‌انضباطی اجتماعی که ما در آن زمان در بخش فرهنگیار ترافیک روی آن تمرکز کرده و مسائل و انضباط ترافیکی را از طریق فرهنگیاران ترافیک به دانش‌آموزان منتقل می‌کردیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه باید انضباط اجتماعی را به کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان آموزش دهیم گفت: به شدت معتقدم نظم و انضباط را باید از کودکی آموزش داد. در زمانی که ما مدرسه می‌رفتیم یک درسی داشتیم که در آن با نظم و انضباط اجتماعی آشنا می‌شدیم اما امروز این درس‌ها را نیز از کتاب‌ها حذف کردند.

وی ادامه داد: امروز می‌خواهیم آسیب‌هایی که در حوزه مواد مخدر، مسائل اخلاقی، جوانان و نوجوانانمان را آلوده کرده به معلمان آموزش دهیم و لذا امروز در تهران بزرگ با هماهنگی نیروی انتظامی و آموزش و پرورش فرهنگیار پلیس را شکل می‌دهیم تا از این ظرفیت بزرگ استفاده کنیم و ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی را که جوانان و نوجوانان با آن روبه‌رو هستند به شما آموزش می‌دهیم تا از طریق شما بتوانیم این آسیب‌ها را در بین نوجوانان و جوانان کاهش دهیم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: مجموعه پلیس مسوول و مجاهد در کنار معلم مسوول و مجاهد قرار است در حد توان خود گامی را بردارد تا با آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی برخورد کنیم و جوانان و نوجوانان را به سمت رعایت اخلاق و قانون سوق دهیم. متاسفانه در همین تلگرام که تا حدودی مسدود شده است با تمام قدرت کار می‌کنند و اتاق‌های فکری وجود دارد که پول آن را سعودی‌ها می‌دهند و برنامه‌ریزی‌اش برعهده سیا است و توسط همکاری انگلیس و موصاد اجرا می‌شود. آنها قصد دارند ذخایر ما را ببرند و در کنار آن فرزندان ما را نیز برده خود کنند. آنها به جوانان و نوجوانان خود آموزش می‌دهند که ژن برتر جهان هستند و باید بر جهان مسلط شوند و یکی از موضوعات آموزشی آنها به کودکانشان این است که باید جهان را راهبری کنند و برای این کار هم حتما نیاز نیست که رئیس جمهور شوند.

وی ادامه داد: دشمنان به خاطر تفکری که جمهوری اسلامی ایجاد کرده و معتقد است هر ملتی باید آزاد باشد این همه هجمه را به ایران وارد می‌کنند. آنها عقده سخت و سنگینی نسبت به ایران دارند و ۴۰ سال ما را محاصره اقتصادی کردند که دلیل آن همین تفکر است. اما شما مردانی مانند حججی‌ها را تربیت می‌کنید.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه رعایت قوانین و مقررات اجتماعی در کشور ما خوب نیست و جوانان به راحتی به دامان دشمن می‌روند. پلیس با توجه به اینکه جایگاه چهارم را در نزد مردم داشته و از مقبولیت و مشروعیت بی‌نظیری در نزد مردم برخوردار است، از همین رو تصمیم دارد با توجه به اینکه این اقدامات از وظایف ذاتی پلیس نیست اما وظیفه خود می‌داند که با برنامه‌ریزی سنگینی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم برداریم. وظیفه ما در اصل برخورد با اشرار، سارقان و قاچاقچیان مواد مخدر است، اما نگاه مسوولانه باعث می‌شود تا در این زمینه نیز فعالیت کنیم.

وی با اشاره به موضوع برخورد مامور گشت ارشاد با دو خانم بدحجاب گفت: دو خانم بدحجاب با همکار پلیس ما برخورد می‌کنند و آن خانم تهاجم‌وار با حرف‌های زشت و رکیک به پلیس ما حمله می‌کند و شما می‌بینید که پلیس با چه هجمه‌ای روبه‌رو می‌شود در حالی که این تیم گشت ارشاد از بهترین تیم‌ها بوده و آن افراد می‌دانستند که این تیم گشت ما در پارک طالقانی مستقر هستند و به نیت بد جلوه دادن عملکرد آنها این فیلم را تهیه می‌کنند و به دست یک دختر معلوم الحال رسانده و آن فیلم پخش می‌شود. ما بیش از ۳۰۰ هزار شهید دادیم و نیامدیم که عقب‌نشینی کنیم.

وی ادامه داد: امروز افتخار پلیس این است که بگوید خادم و نوکر مردم است با قاچاقچی و سارق می‌جنگیم تا حساب کار دستشان بیاید آنها نیز با ما مقابله می‌کنند اما ما در مقابل مردم با افتخار دست به سینه می‌زنیم و خود را نوکر مردم می‌دانیم و به این نوکری افتخار می‌کنیم. رویکرد ما نیز این است که خود را برای خدمت به مردم آماده کنیم و ظرفیت خود را در کنار ظرفیت آموزش و پرورش قرار می‌دهیم.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به پلیس‌های افتخاری گفت: ۵هزار و ۷۳۰ پلیس افتخاری در حال حاضر با پلیس تهران همکاری می‌کنند که به منزله بسیج نیروی انتظامی هستند. همچنین هشت هزار و ۳۲۱ نفر اعم از خواهران و برادران فرهنگی و معلم به عنوان فرهنگیار ترافیک با پلیس راهنمایی و رانندگی همکاری کرده و بالغ بر یک میلیون دانش‌آموز به عنوان همیار پلیس آموزش دیده‌اند. در این طرح نیز قصد داریم با توجه به رویکرد مردمی پلیس فرهنگیار ترافیک را به فرهنگیار پلیس گسترش دهیم.

وی ادامه داد: امروز مشکل ما در داخل مدرسه نیست اما بیرون مدرسه دانش‌آموزان با مواد مخدر آشنا می‌شوند و از آنجا که ذهن کنجکاوی دارند در فضای مجازی وارد شده و همین امر آنها را با مشکلات زیادی مواجه می‌کند.

وی در خصوص حضور نیروهای پلیس در اطراف مدارس نیز گفت: اساس کار ما کماکان مانند گذشته ادامه دارد و ما در مقابل تمام مدارس به ویژه دبیرستان‌های دخترانه طرح مراقبت و کنترل و حفاظت را چه در زمان ساعت مدرسه و چه پس از آن و در زمان تعطیلی مدارس اجرا می‌کنیم و با همکاری آموزش و پرورش با قدرت و قاطعیت بیشتر وارد خواهیم شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.