گزیده گفت‌وگوی وی با روزنامه اعتماد بدین شرح است.

*در دهه ٦٠ وزیر نفت بودم و برای گازسوز کردن اتومبیل‌ها با مقاومت‌های بسیار زیادی روبه‌رو شدم.

*نمی‌خواهم از کسانی نام ببرم اما در مجلس و دولت با توسعه تلفن با سیم مخالفت‌های بسیاری صورت می‌گرفت.

*در مجلس، بزرگی علیه مخابرات و تلفن صحبت کرد و بعد هم برای اینکه گردن‌شکستگی گردن من بگذارد گفت فلانی، اگر تلفن بدهی فقط برای این خوب است که خبر بدهند به رحمت خدا رفته‌ای و آمبولانس برای بردنت به بهشت زهرا خبر کنند.

آقایان توجیه می‌آوردند که جنگ است، به جای تلفن دادن جنگ را اداره کنیم. من ساعت‌ها صحبت کردم که اگر ما جنگ تکنولوژیکی کنیم بهتر از جنگ فیزیکی است. شما باید سربازتان تکنوکرات باشد و بتواند از ابزار فنی استفاده کند. اینکه فکر کنیم کسانی که برای جنگ آمدند باید بدون تکنولوژی بجنگند که انگار آنها را به قتلگاه فرستادیم.

بعد از آن هم حوالی سال ٦٧ در مجلس راجع ‌به این صحبت کردم که ماهواره زهره برای جمهوری اسلامی واجب است. گرچه مخالفت‌هایی صورت گرفت اما به تصویب رسید. ماهواره زهره طراحی و سپس به مناقصه گذاشته‌شد. خدا روز بد نصیب‌تان نکند آنچنان با این روند مخالفت شد که کار متوقف شد. می‌گفتند ماهواره لازم نیست و اجاره می‌کنیم.

*وقتی شبکه اینترنت طراحی شد به قدری به من فشار می‌آوردند که نفسم بند می‌آمد. می‌دانستم که این شبکه مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد. در نهایت توانستم موبایل وارد کنم. نمایندگان مجلس به‌شدت به من ناسزا گفتند. اولین انیمیشن‌های طنزی که در دهه ٧٠ صداوسیما ساخته شد انیمیشن من در مورد وارد کردن موبایل بود. آن زمان آقای هاشمی برای بازدید به صداوسیما رفته‌بود. این انیمیشن را به او نشان داده‌بودند و آقای هاشمی به آنها گفته بود خدا به شما انصاف بدهد.

{مقام معظم رهبری}بسیار بسیار استقبال می‌کردند. ایشان از اولین کسانی بودند که فکس داشتند و فعالیت می‌کردند. انتظار نداشتم ایشان مساله‌ای فنی را تصدیق کنند اما ارایه توضیحات در این زمینه بسیار مفید بود.

آنقدر در مجامع، ‌نماز جمعه، ‌جلسات و... از این مسائل صحبت‌ کردم تا توانستم بگویم این موضوع را جا بیندازم که تکنولوژی، امری دو سویه است. هم ارزشمندی اجتماعی دارد و هم ضرر اجتماعی. بعضی فکر می‌کنند وقتی خدمت آقا می‌رسیدم و مسائل را بازگو می‌کردم ایشان استقبال نمی‌کردند اما رهبری بسیار استقبال می‌کردند.

*شاید حرف‌های من برای خیلی‌ها خوشایند نباشد اما اتفاق این بود که من حمایت حضرت امام را داشتم و می‌توانستم برخی مسائل را پیش ببرم. بدون حمایت خیلی سخت است و تاکنون ممکن بود چندین بار سرنگون شده باشم. حمایت امام به من کمک کرد.

*شاید حرف‌های من برای خیلی‌ها خوشایند نباشد اما اتفاق این بود که من حمایت حضرت امام را داشتم و می‌توانستم برخی مسائل را پیش ببرم. بدون حمایت خیلی سخت است و تاکنون ممکن بود چندین بار سرنگون شده باشم. حمایت امام به من کمک کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.