نیوزویک نوشت، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری ایالات متحده از فرصت استفاده کرد و روز گذشته -شنبه- در یک میزگرد اصلاح مالیات در کلیولند، در ایالت اوهایو، گفت که با توجه به نظرسنجی‌ها، میزان محبوبیت وی از «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده، نیز بالاتر است. 

ترامپ گفت: «۵۱ تا ۵۲ درصد آرا در نظرسنجی اخیر به سود دولت من بوده که اتفاق بسیار خوبی است». اشاره رئیس‌جمهوری آمریکا به نظرسنجی مؤسسه راسموسن در روز جمعه است که نشان داد حدود ۵۱ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی او را تایید می‌کنند و ۴۹ درصد از او ناراضی‌ هستند.

ترامپ ادامه داد: «وقتی به شبکه‌های خبری نگاه می‌کنم و می‌بینم که از من به‌عنوان شخصی یاد می‌کنند که محبوبیت چندانی ندارد با خود می‌گویم که این‌ها درباره چه حرف می‌زنند؟ در حقیقت، با نگاهی به این نظرسنجی متوجه می‌شوید که محبوبیت من از اوباما هم بیشتر است.»

ترامپ تکرار کرد: «من از اوباما هم بالاترم». این سخن ترامپ با تشویق حاضران همراه بود.

ترامپ در نوامبر ۲۰۱۶ مؤسسه نظرسنجی راسموسن را «یکی از دقیق‌ترین نظرسنجی‌های انتخاباتی» خواند. نظرسنجی‌های راسموسن بیشتر از باقی مؤسسه‌های نظرسنجی همسو با ترامپ هستند. 

 رئیس‌جمهوری آمریکا در ادامه گفت: «منظورم این است که جز تبلیغات بد چیزی نصیب من نمی‌شود. با خودم می‌گویم که چطور چنین چیزی ممکن است.»

ترامپ با اشاره به این نظرسنجی گفت: «به‌نظرم با این اوصاف در انتخابات میان دوره‌ای مجلس نمایندگان نتیجه خوبی خواهیم گرفت.»

سخنان روز شنبه یکی از چند موردی بود که ترامپ از یافته‌های مؤسسه راسموسن برای نشان دادن محبوبیتش نسبت به باراک اوباما استفاده می‌کند. 

در اوایل ماه آوریل، ترامپ نظرسنجی راسموسن را که میزان محبوبیت او را بالاتر از ۵۰ درصد نشان داده بود، ستایش کرد. این در حالی است که رئیس‌جمهوری آمریکا به آمار سایر مؤسسه‌ها- مانند هاروارد، گالوپ و اینوسترز بیزینس دیلی- که محبوبیت او را بین ۳۸ تا ۴۴ درصد اعلام کرده‌اند، توجهی نمی‌کند.

ترامپ در حساب توئیتری خود در این‌باره نوشت: «از مؤسسه راسموسن برای نظرسنجی صادقانه‌اش ممنونم. محبوبیت‌مان به ۵۰ درصد رسید که بالاتر از میزان محبوبیت اوبامای متقلب در زمان مشابه ریاست‌جمهوری‌اش است.»

ترامپ در ماه مارس میلادی نیز چنین ادعایی را مطرح کرد. 

او در حساب توئیتری خود نوشت: «راسموسن و دیگران میزان محبوبیت ما را حدود ۵۰ درصد تخمین زده‌اند که از میزان محبوبیت اوباما در آن زمان بیشتر است و با این حال، کارشناسان سیاسی دوست دارند بگویند که محبوبیت من “تاحدودی کم” است. آن‌ها می‌دانند که دارند دروغ می‌گویند. نمایش را تمام کنید، دروغگویان!»

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.