محمد کشتی‌آرای گفت: در چند روز گذشته قیمت جهانی طلا ثابت بود اما از روز گذشته با افزایش بی رویه و غیرمنطقی قیمت سکه و طلا در بازار روبرو شدیم.

وی با این ادعا که صبح امروز قیمت سکه تمام طرح جدید به بیش از ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان افزایش یافت و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲۰۵ هزار تومان رسید، اظهار کرد: این در حالی است که عصر امروز قیمت سکه تمام طرح جدید به دو میلیون و ۹۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۹۹ هزار تومان کاهش یافته است.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: گفتنی است قیمت نیم سکه صبح امروز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه نیز ۶۹۰ هزار تومان بود که در حال حاضر قیمت نیم سکه به یک میلیون و ۳۰ هزار تومان و قیمت ربع سکه به ۶۳۲ هزار تومان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه افزایش ناگهانی قیمت امروز در بازار سکه و طلا ناشی از تقاضای کاذب، التهاب بی جا و وجود قیمت‌های غیر واقعی بود، تاکید کرد: با توجه به التهاب بی جا، سمت و سوی بازار مشخص نیست و باید صبر کنیم و ببینیم شرایط چند روز آینده چگونه رقم خواهد خورد؟ شرایط در بازار به گونه‌ای است که هیچ اتفاق خاصی رخ نداده و قیمت جهانی نیز تغییر نکرده است اما تقاضای کاذب، التهاب بی جا و وجود قیمت غیر واقعی موجب شده است تا شرایط بازار بدین ترتیب پیش برود.

او افزود: پیش بینی می‌کنیم که شرایط به وجود آمده ادامه دار نخواهد بود و وضعیت فعلی ثابت و منطقی نیست و بازار طی روزهای آتی به سمت واقعی شدن پیش می‌رود.

عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به اینکه طرح‌های پیش فروش سکه و حراج آن به منظور متعادل‌ ساختن بازار سکه چقدر موفق بوده است، تصریح کرد: تعادل در این راستا برقرار شد اما مسائل حاشیه‌ای ناشی از شایعات بی جا و تزریق التهاب به بازار به پیش آمدن وضعیت موجود دامن زد که البته طی چند روز آینده پیش بینی می‌کنیم شرایط در راستای کاهش قیمت‌ها تغییر کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.