یک مقام صهیونیستی روز یکشنبه اعلام کرد که هنوز از تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در زمینه ماندن در توافق هسته‌ای با ایران یا خروج از آن، اطلاعی ندارد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» یک مقام ارشد اسرائیلی که مایل به افشای نامش نبود، در این باره گفت: «نمی‌دانم ترامپ چه تصمیمی می‌گیرد زیرا او به من در این زمینه مطلبی نگفته است.»

این مقام صهیونیستی در ادامه افزود که فکر می‌کند ترامپ دیدگاه توام با شک و تردید در زمینه آینده برجام دارد.

به نوشته این منبع خبری، مقام اسرائیلی در ادامه گفت که گزینه‌های گوناگونی وجود دارد و یکی از آن‌ها عدم تمدید معافیت از تحریم‌ها برای ایران از سوی ترامپ است که در تاریخ ۱۲ مه (شنبه آینده) مهلت آن خاتمه می‌یابد. با این حال، او می‌تواند با استفاده از وقفه زمانی و اثرگذاری تحریم‌ها با موضعی محکمتر در مذاکرات شرکت کند.   

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه ادعا کرد این رژیم به دنبال تقابل با ایران نیست اما اگر چنین چیزی نیاز باشد، اکنون بهتر از آینده است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: «ما مصمم هستیم از تجاوز ایران در سوریه جلوگیری کنیم.»

یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه نیز روز گذشته  در واکنش به ترامپ ، از همکارهای مختلف اقتصادی با ایران جهت مقابله با فشار تحریم‌های آمریکا خبر داد.

«ولادیمیر یرماکوف» مقام ارشد وزارت خارجه روسیه در امور عدم اشاعه سلاح‌های اتمی از اتحاد ایران و روسیه علیه واشنگتن در صورت خروج ترامپ از برجام خبر داد. 

یرماکوف در واکنش به تهدیدهای ترامپ گفت: «به خاطر این‌که در زمینه همکاری اقتصادی با ایران هیچ محدودیتی نداریم ،تشکیل جبهه اقتصادی بین ما دو کشور آسانتر است. ما روابط دوجانبه را در تمامی نواحی چون انرژی، حمل و نقل، فناوری و داروسازی توسعه می‌دهیم.»

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه ادامه داد: «اگر آمریکا توافق بین‌المللی مورد قبول شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کند، خود باید متوجه پیامدهای آن باشد.»

ولادیمیر یرماکوف افزود: «مقام‌های ایران و روسیه در زمینه تشکیل نیروی مشترک برای مقاومت برابر فشار تحریم‌های آمریکا تحت عنوان "محور مقاومت" به رایزنی پرداخته‌اند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.