تیم ملی فوتبال کشورمان از 15 خردادماه اردوی نهایی خود را برای آماده‌سازی‌ جهت حضور در رقابت‌های جام جهانی 2018 در مسکو برگزار خواهد کرد. کارلوس کی‌روش کمپ باشگاه لوکوموتیو را برای برپایی اردوی تیم ملی انتخاب کرده است. با بررسی آنچه در گذشته رخ داده می‌توان پی برد که دو انتخاب او برای برپایی کمپ‌های تیم ملی پیش از جام جهانی 2014 و 2018 دو نشانه دارد.

 

تیم ملی پیش از جام جهانی 2014 برزیل راهی کمپ باشگاه کورینتیانس برزیل شده بود. یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های برزیل که در سائو پائولو قرار دارد و در سال جام جهانی به قهرمانی سری A این کشور رسید. بازیکنان تیم ملی از شرایط کمپ تیم ملی در جام جهانی برزیل رضایت داشتند، چرا که این کمپ جدا از زمین تمرین مناسب امکانات خوبی چون سالن بدنسازی، استخر، سونا و... داشت و بازیکنان می‌توانستند تمام تمرینات و مراحل ریکاوری خود را در این کمپ انجام دهند. به همین جهت بازیکنان مراحل آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشتند.

برای جام جهانی 2018 هم کارلوس کی‌روش پس از اینکه تیمی از متخصصان و نفرات کادرفنی‌اش را به شهرهای مختلف روسیه فرستاد، گزارش‌هایی در خصوص کمپ‌های مختلف دریافت کرد. تیم ملی ابتدا قرار بود به کمپ باشگاه روبین‌کازان برود که از باشگاه‌های متمول روسیه محسوب می‌شود، اما شرایط فراهم نشد. با این حال کمپ لوکوموتیو مسکو نیز مدنظر کادرفنی بود که این کمپ را فدراسیون فوتبال ایتالیا رزرو کرده بود، اما پس از حذف ایتالیا آنها قرارداد خود را لغو کردند تا این کمپ در اولین فرصت به ایران برسد. کی‌روش برای انتخاب این کمپ راهی روسیه شد و بازدیدی از امکانات آن داشت. کمپ لوکوموتیو نیز جزو کامل‌ترین مجموعه‌های کمپ فوتبال در روسیه است که علاوه بر زمین تمرین مناسب، سالن بدنسازی، استخر و سونای بسیار مجهزی هم دارد. با توجه به قرار داشتن این کمپ در مسکو جزو بهترین کمپ‌ها برای جام جهانی محسوب می‌شود.

بیشتر سفرهای هوایی و زمینی از فرودگاه‌های مسکو انجام می‌شود و بین بسیاری از شهرها پرواز وجود ندارد یا تعداد پروازها کمتر است. با توجه به این شرایط حضور تیم ملی در مسکو می‌تواند برنامه‌ریزی بهتری را پیش‌روی کی‌روش و کادرفنی‌اش بگذارد. نکته جالب در خصوص انتخاب این کمپ، قهرمانی تیم لوکوموتیو در لیگ برتر روسیه است که این تیم در سال جام جهانی به قهرمانی رسید. یعنی تیم ملی در جام جهانی 2014 و 2018 در زمین قهرمان‌ها کمپ خود را برپا کرد.

جام جهانی 2018 از 24 خرداد آغاز می‌شود و ایران با اسپانیا، پرتغال و مراکش همگروه است. شاگردان کی‌روش در اولین دیدار خود 25 خرداد به مصاف مراکش می‌روند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.