معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت که براساس مصوبه ستاد بحران استان تمامی دانشگاه ها و مدارس همه مقاطع تحصیلی دو شهرستان بویراحمد و دنا امروز دوشنبه تعطیل هستند.

براساس گزارش مرکز لرزه نگاری کشور زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۸ریشتر ساعت ۲۴و ۲۶دقیقه و ۵۹ثانیه بامداد دوشنبه شهرستان بویراحمد را لرزاند و در دنا هم بشدت احساس شد. 
این زمین لرزه در عمق پنج کیلومتری زمین رخ داد و مرکز آن ۹کیلومتری شهر سی سخت، ۲۰کیلومتری پاتاوه و ۶کیلومتری چیتاب در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
اگرچه کانون اصلی زلزله منطقه چیتاب از توابع شهرستان بویراحمد بوده اما زمین لرزه در یاسوج بشدت احساس شد و بسیاری از ساکنان یاسوج وحشت زده خانه های خود را ترک و به مکان های روباز رفتند.
هم اکنون ساکنان شهر یاسوج برغم سردی هوا در مکان های روباز بسر می برند.
پس از وقوع زلزله برق شهر یاسوج برای دقایقی قطع شد.
عزیز فیلی افزود: دقایقی بعد از وقوع زلزله ستاد بحران استان برای بررسی پیامدهای احتمالی زلزله تشکیل شد و همه سازمان های ذیربط را در آماده باش کامل قرار داد.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر و اورژانس در حال بازدید از محله های شهر یاسوج هستند تا به مصدومان احتمالی زلزله کمک رسانی کنند.
به گفته فیلی گروه های ارزیاب و نیروهای امدادی به منطقه چیتاب بویراحمد به عنوان کانون اصلی زلزله اعزام شده اند.
وی از مردم خواست برای احتیاط بیشتر امشب را در مکان های روباز بگذرانند.
صبح روز چهارشنبه هفته گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر شهر سی سخت در کهگیلویه و بویراحمد و شهرهای اطراف ازجمله یاسوج را لرزاند. 
به گفته معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، زمین لرزه روزچهارشنبه هفته گذشته ۷۸۰ میلیارد ریال به ساختمان‌های مسکونی و زیرساخت‌های دو شهرستان بویراحمد و دنا خسارت وارد کرد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.