سرگئی ریابکوف در گفت وگو با ریانووستی با بیان این مطلب توضیح داد: برجام در قالب کنونی نه تنها تا امروز حفظ شده است بلکه توافقی روشن و واضح است و روسیه انتظار دارد که همه طرف ها به تعهدات خود در این توافق پایبند باشند.

وی همچنین اظهارات اخیر رهبران آمریکا و فرانسه درباره برجام را سوال برانگیز دانست و گفت: این گونه اظهارات پرسش های بی پاسخ فراوانی را درباره توافق هسته ای گروه ۵+۱ با ایران مطرح می کند.

امضا کنندگان برجام از جمله روسیه ، اروپا و چین و ایران بر این باورند که برجام یکی از مهم ترین توافقات بین المللی است و باید حفظ شود ، در حالی که دولت مردان افراطی آمریکا به ریاست دونالد ترامپ تلاش دارند با جنجال آفرینی و حمایت لابی صهیونیست ها و پول نفت عربستان آن را نقض کنند. 

وزیر امور خارجه ایران روز جمعه گذشته در پیامی ویدئویی آمریکا و اروپا را خطاب قرار داد و اتمام حجت کرد که هیچ گونه مذاکره مجددی یا قرارداد دیگری درباره اعمال محدودیت برای فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران خارج از مفاد برجام و نیز موضوع موشک های دفاعی کشورمان پذیرفته نیست و پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک زمانی ممکن است که همه طرف ها از آن منتفع شوند. 


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.