دونالد ترامپ در جریان این سخنرانی گفت: این ایده به عنوان یک شوخی آغاز شد، اما سپس متوجه شدم این یک ایده عالی است.  

او ادامه داد : من این موضوع را به عنوان یک  استراتژی جدید امنیت ملی خود  به رسمیت می شناسم.  فضای  جنگ  مثل صحنه تئاتر است که به یک بازیگر جدید یعنی نیروی فضایی نیاز دارد تا خارج از جو زمین کار کند.

رئیس جمهور ایالات متحده در بخشی دیگر از سخنان خود توضیح داد که چگونه او ابتدا این اصطلاح را به عنوان یک شوخی تعریف می کرد، در حالی که به مرور این شوخی برای او تبدیل به واقعیت شده است.

تاد هریسون یکی از اعضای پروژه امنیتی هوافضا در این خصوص می گوید: ترامپ برای عملی کردن ایده خود برای ایجاد نیروی فضایی ابتدا باید زیرساخت ها را توسط کنگره تصویب و مهیا کند.

رئیس جمهور آمریکا در بخشی از سخنرانی خود گفت  که : "فضا نیز مثل زمین،هوا و دریا یک حوزه جدی برای مبارزه است."

هریسون ضمن اشاره به این سخنان رئیس جمهور ایالات متحده می گوید: به نظر می رسد ترامپ قصد دارد از راه فضایی نیز به مقابله با تروریسم موجود در عراق،افغانستان و سوریه بپردازد.با همه این ها نظر ترامپ زمانی عملی می شود که تمامی کمیته های مرتبط با فضا در کنگره روی این موضوع به اتفاق نظر برسند.

به اعتقاد هریسون جنگ در فضا اساسا هیچ شباهتی به سری فیلم های جنگ ستارگان ندارد . او می گوید : توسعه نیروهای فضایی را نمی توان مشابه با  جنگ های ستارگان دانست. چرا که این جنگ قدرت ها برای تسخیر کهکشان ها ومبارزه در فضا نیست.این درواقع یک جنگ تمام عیار علمی است که پایه اصلی آن را سازمان هایی مثل ناسا شکل می دهند. 

ترامپ در یک سخنرانی در خصوص پروژه های فضایی گفت : ما هزینه زیادی را صرف می کنیم تا به موفقیت های بزرگ دست پیدا کنیم.تمام نیروهای ما از فضانوردان تا  سربازان گارد ساحلی و تفنگداران دریایی در این پروژه سهیم هستند. همه ما می دانیم سعود ما در ستاره ها یک الزام و بسیار حیاتی است.

اما ترامپ تها فردی نیست که روی موضوعات مرتبط با نیروی فضایی تمرکز می کند . به هر ترتیب حتی با همراهی و همکاری کنگره،پروژه مدنظر ترامپ بین 5 تا 10 سال آتی زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.