ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این خصوص گفت: روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت خبری در برخی کانال های خبری مندرج شد با این مضمون که « دو نفر از دانش آموزان دختر دوره متوسطه اول در شهرستان نقده، به صورت هماهنگ اقدام به خودکشی در منزل شخصی خود کرده اند یکی از این دانش‌آموزان متاسفانه فوت نموده و دانش آموز دیگر در یکی از بیمارستانهای شهرستان ارومیه بستری است.

وی با بیان اینکه فوت نوجوان دختر نقده‌ای در منزل و خارج از محیط آموزشی صورت گرفته که عوامل مختلفی در این خصوص می تواند دخیل باشد ادامه داد: با توجه به بروز ناهنجاری های اجتماعی در عصر کنونی، نیازمند توجه بیش از پیش خانوادها، نهادهای مرتبط با مسایل اجتماعی و مسئولان برای مواجهه با این ناهنجاریهاست.

محمدی تصریح کرد: آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز با مهم دانستن موضوعاتی همچون مورد ذکر شده، برای همکاری با سایر دستگاههای ذیربط جهت مقابله با آسیبهای اجتماعی آمادگی کامل دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش همواره به عنوان یک دستگاه فرهنگی در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مراقبت از دانش آموزان طرح های مختلفی در طول سالتحصیلی جاری اجرا می کند افزود: طرح نماد یا «نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان» یکی از طرح های ملی در این حوزه است که به صورت پایلوت در مدارس آذربایجان غربی در حال اجراست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.