خبرگزاری فرانسه گزارش داد، سفر لیو هی، معاون نخست‌وزیر چین که دست راست شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در امور اقتصادی شناخته می‌شود، پس از آن انجام می‌شود که او هفته گذشته مذاکراتی در پکن را با حضور هیات عالی‌رتبه آمریکایی رهبری کرد اما این گفت‌وگوها چندان به حل مشکلات ختم نشد.

پیش از این تهدیداتی از جمله اعمال تعرفه‌های چندین میلیارد دلاری از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که چین را به انجام اقدامات غیر منصفانه برای سود گرفتن از صادرکنندگان آمریکایی به قیمت از بین بردن مشاغل متهم کرد، مناقشاتی را به وجود آورد.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: مشاور اقتصادی ارشد چین که معاون نخست‌وزیر است، در روزهای آتی به آمریکا سفر می‌کند تا گفت‌وگوها با تیم اقتصادی رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه یابد. رئیس‌جمهوری آمریکا روابط فوق‌العاده‌ای با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین دارد و ما روی دستورعملی کار می‌کنیم که برای همه فوق‌العاده خواهد بود.

ممکن است مذاکرات به از بین رفتن تهدید تعرفه‌ای آمریکا برای اعمال ۱۵۰ میلیارد دلار علیه واردات ختم شود در حالی که چین هشدار داده است ۵۰ میلیارد دلار تعرفه برای کالاها به عنوان اقدام تلافی‌جویانه در نظر دارد. برخی از تدابیر آمریکا قرار است پیش از مه اعمال شود.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.