در دور جدید پیش فروش سکه که با هفت سررسید از حدود ۲۶ فروردین ماه شروع شد، پیش فروش سکه‌های یک ماهه نیز به سررسیدهای قبلی اضافه و با استقبال خوبی همراه شد به طوری که در فرصت کمتر از یک هفته حدود یک میلیون سکه یک ماهه فروش رفت و با پر شدن ظرفیت، فروش این سررسید پایان یافت.

در ادامه نیز سررسیدهای سه و شش ماهه بسته شد تا اینکه از روز گذشته یکشنبه به طور کلی پیش فروش سکه پایان یافت.

این در حالی است که بنا بر اعلام اخیر رئیس کل بانک مرکزی قرار بر این شد تا سکه‌های یک ماهه حدود یک هفته زودتر تحویل شود. بر اساس سکه‌های پیش فروش شده با سررسید یک ماهه از فردا چهارشنبه همزمان با ۱۹ اردیبهشت ماه در استان تهران تحویل می‌شود و برای سایر استان‌ها نیز از روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در شعب بانک ملی توزیع خواهد شد. در روال معمول سکه‌های یک ماهه باید از ۲۶ اردیبهشت ماه تحویل می‌شدند. با این حال در مورد تحویل سکه‌های سه ماهه و سررسیدهای بعدی فعلا تصمیم بر همان زمان سررسید بوده و تحویل زودتر از موعد پیش بینی نشده است.

سکه‌های یک ماهه با قیمت یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان پیش فروش شدند و با توجه به اینکه در حال حاضر سکه در بازار تا بیش از ۲ میلیون تومان قیمت می‌خورد. دارنده سکه با سر رسید یک ماه سودی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان از هر سکه دریافت می‌کند.

در سایر سر رسیدها متقاضی برای سکه تحویل سه ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، نه ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، یک ساله یک میلیون و۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و ۲۴ ماهه یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان برای هر سکه پرداخت کرده است.

در مجموع حدود هفت میلیون سکه تمام بهار آزادی در طرح پیش فروش سکه فروخته شده است و بانک مرکزی تعهد کرده که سکه ها را نه معادل پولی بلکه سکه تحویل دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.