در جلسه علنی روز سه‌شنبه و در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در تذکر قانون اساسی گفت: این لایحه باید ۱۹ اردیبهشت ماه در دستور کار مجلس قرار می‌گرفت، اما شانزدهم اردیبهشت ماه در دستور کار صحن علنی قرار گرفت؛ لذا باید همین الان از دستور کار مجلس خارج شود.

 

وی با بیان اینکه هنوز مباحث محرمانه در این خصوص برای ما روشن نیست، افزود: گزارش مربوط به پالرمو بالاخره در مجلس رأی آورد، درحالی‌که شورای نگهبان اعلام کرد ترجمه اشتباه است. نامه رئیس‌جمهور در این خصوص مربوط به سال ۹۲ است، اما دوباره گزارش کمیسیون را بر اساس این نامه در تاریخ جدید چاپ کرده‌اند.

 

حاجی‌دلیگانی گفت: برخی به دنبال الحاق ایران به کنوانسیون‌های استعماری هستند؛ این اقدامات زیر سؤال بردن شأن و منزلت مجلس است.

 

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لایحه پالرمو در گذشته چندین‌بار به مجلس آمده اما به خاطر ملاحظاتی تصویب نشده بود.

 

وی ادامه داد: با حضور آقای امیدوار رضایی، این لایحه در هیأت رئیسه مورد بررسی قرار گرفت و متوجه شدیم در هنگام تایپ، بی‌توجهی شده است و اشکال از ترجمه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده بود، نیست.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.