نصرالله پژمان‌فر در جلسه علنی امروز در سوالی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید وزارت ارشاد با چه مجوزی برخلاف مصوبه هیات وزیران اقدام به تفکیک روزنامه‌ها و مطبوعات در قالب دو دسته دولتی ـ عمومی و خصوصی کرده است؟

سیدعباس صالحی نیز تصمیم‌گیری در این باره را به قبل از دوره وزارتش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موکول دانست و افزود: بر اساس تکلیف قوانین برنامه پنجم و ششم توسعه و سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، حمایت از نشریات و مطبوعات بخش خصوصی در اولویت وزارتخانه قرار دارد.

پس از توضیحات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده سوال‌کننده با تاکید بر اینکه اگر وزیر طبق مصوبه هیات وزیران عمل کند بنده از رای‌گیری درباره سوالم انصراف می‌دهم، قانع شدن مشروط خود از توضیحات سیدعباس صالحی را اعلام کرد.

پژمانفر: هنوز مشکل بیمه خبرنگاران حل نشده است باید پیگیری کنیم

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مشکل بیمه خبرنگاران هنوز حل نشده است، گفت: امروز خبرنگاران بیمه کارگری و کارمندی می‌کنند البته برای خیلی‌ها همین بیمه نیز مطرح نیست. آنها پایین‌ترین سطح حقوق را دریافت می‌کنند که ما وظیفه پیگیری داریم.

پژمانفر در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) به تشریح این سوال خود پرداخت که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با چه مجوزی برخلاف مصوبه هیئت وزیران اقدام به تفکیک روزنامه‌ها و مطبوعات در غالب دو دسته دولتی –عمومی و خصوصی کرد است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.