به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱ به نقل از تلویزیون دولتی رژیم صهیونیستی گزارش داد، مقام های اسرائیل آگاهی یافتند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از برجام خارج خواهد شد.

درهمین حال «نفتالی بنت» وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی گفت: تصمیم ترامپ برای خروج از برجام یک تصمیم تاریخی ، شجاعانه و بی سابقه است.

وی افزود: تصمیم ترامپ برای خروج از برجام ضرورتا منجر به حرکت به سوی جنگ نمی شود.

پیش تر برخی رسانه های آمریکایی از احتمال خروج ترامپ از توافق هسته ای گزارش داده بودند.

ترامپ قرار است امشب رسما تصمیم خود درباره برجام را اعلام کند اما تا لحظه انتشار این خبر، هنوز خبر رسمی در این باره از سوی واشنگتن اعلام نشده است.

قرار بود رئیس جمهوری آمریکا شنبه آینده (۲۲ اردیبهشت) تصمیم برجامی خود را اعلام کند اما شب گذشته در پیامی توئیتری و بدون مقدمه نوشت که قصد دارد این تصمیم را ساعت ۱۴ دوشنبه (۱۸ اردیبهشت) به وقت واشنگتن اعلام کند.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز گذشته هدف دولت از برجام را رفع ظلم هایی چون تحریم از سر کشور و مردم برشمرد و با بیان اینکه هدف اصلی دولت های آمریکا، محدودکردن استقلال، قدرت و نفوذ منطقه ای ایران بوده است، تاکید کرد: اگر اهداف ما از برجام بدون آمریکا محقق شود، چه بهتر؛ درغیر این صورت تصمیم خود را خواهیم گرفت.

محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران نیز گفته است: قطعا اقدام آمریکا در نقض برجام با واکنش شدید از سوی ایران روبه رو می شود و این واکنش برای آمریکا اصلا خوشایند نخواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.