حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پیش‌بینی‌های ایران برای مقابله با تصمیمات احتمالی آمریکا نسبت به برجام، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش از ۱۲ سناریوی احتمالی را در مورد تصمیم امشب ترامپ درباره برجام از ماه‌ها قبل مورد بررسی قرار داده بود و تصمیم امشب ترامپ به هیچ وجه خارج از سناریوهای پیش‌بینی شده توسط ایران نبود.

وی گفت: بنابراین سخنرانی رئیس‌جمهوری که بلافاصله بعد از صحبت‌های ترامپ ارائه شد، مبتنی بر برآوردهای قبلی و دقیق ایران در مورد تصمیمات ایالات متحده آمریکا بود.

مشاور رئیس جمهوری در ادامه ساماندهی وضعیت ارزی کشور، ساماندهی وضعیت موسسات اعتباری پیش از آن و تقویت بنیه‌های زیرساختی، تامین کالاهای اساسی و امنیت غذایی و تامین منابع لازم برای طرح تحول سلامت را از اقدامات پیشگیرانه ایران برای مواجهه با این مرحله از اقدامات احتمالی ایالات متحده آمریکا عنوان کرد.

آشنا تاکید کرد: به نظر می‌رسد همانطور که رئیس جمهوری گفتند، همه جناح‌ها، گروه‌ها، شخصیت‌ها، تریبون‌ها و رسانه‌های عمومی یکپارچه و یک‌صدا از تصمیمات کلان و اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: ‌مردم ایران با اعتماد به دولت و همبستگی کامل این طراحی چند لایه و پیچیده آمریکا و اسرائیل را هم ناکام خواهند گذاشت.

به گزارش ایسنا،  دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه سه‌شنبه بعد از سخنان خود در کاخ سفید و طرح ادعاهای واهی علیه ایران و بیان این موضوع که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد.

بلافاصله پس از این اقدام، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در واکنش به خروج آمریکا از برجام، ادامه برجام بدون آمریکا را به عملکرد پنج کشور دیگر عضو برجام مشروط کرد و گفت: از این لحظه توافق برجام میان ایران و پنج کشور است؛ از این لحظه ۱+۵، «یک» را از دست داده است و در این شرایط ما باید منتظر آن باشیم که این کشورهای بزرگ جهانی نسبت به این توافق چگونه عمل خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.