محمد ذوقی درباره حاشیه‌های اخیری که پیرامون دو محصول ضدداعشی سازمان اوج به وجود آمده گفت: پس از انتشار نامه جعلی درباره دستمزد عوامل سریال «پایتخت۵» در برخی از رسانه‌ها، مسئله را به طور حقوقی پیگیری کردیم که در نهایت مشخص شد که منشأ این جعل، یکی از عوامل شبکه «صدای آمریکا» بوده است.

وی درباره چگونگی کشف این منشأ هم توضیح داد: پس از طرح شکایت ما، پلیس فتا موضوع را بررسی کرد و به دادسرا ارجاع داد. بعد از آن هم مراجع امنیتی منبع اصلی این نامه جعلی را پیدا کردند. مدیر روابط عمومی سازمان اوج تصریح کرد: روند پیگیری قضایی این موضوع ادامه دارد و رسانه‌ها و افرادی هم که اقدام به بازنشر این نامه جعلی نموده بودند هم مشمول شکایت ما هستند. برخی از این رسانه‌ها حتی حاضر به انتشار تکذیبیه خبر خود نشدند.  

ذوقی با ‌اشاره به جوسازی برخی رسانه‌ها درباره آنچه دوشنبه شب در یکی از پردیس‌های سینمایی اتفاق افتاد هم تصریح کرد: این جوسازی‌ها هم دنباله همان خط است. باز هم می‌بینیم که همان رسانه‌هایی که نامه جعلی درباره دستمزد عوامل سریال «پایتخت۵» منتشر کرده بودند، این بار نیز اخبار دروغی را علیه برنامه تبلیغاتی «به وقت شام» منتشر کردند. آنها نوشتند که این برنامه تبلیغاتی موجب رعب و وحشت مردم شد، درحالی که واقعیت کاملا برعکس این خبرسازی‌ها بود و مردم به استقبال این برنامه آمده بودند.

وی تصریح کرد: این خط به طور جدی در پی وارونه جلوه دادن، دروغ گفتن و جعل کردن اخبار علیه سازمان اوج و به ویژه محصولات ضدداعشی است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.