روسیا الیوم گزارش داد، رسانه‌های اردنی اعلام کردند که علی حمود، وزیر حمل و نقل سوریه از هیئت صنعتی و تجاری اردن در دمشق خواست به بازگشایی گذرگاه‌های مرزی و تسهیل تبادل تجاری میان دو کشور کمک کنند.

از سوی دیگر نمایندگان اتاق‌های صنعت و تجارت در سوریه و اتحادیه صادرکنندگان سوری خواهان به جریان انداختن روند انتقال کالا از طریق قطار بین دو کشور شدند.

اخیرا یک هیئت اردنی شامل نمایندگان اتاق‌های بازرگانی و صنایع و سرمایه‌گذاران اردنی به دمشق سفر و با مسئولان سوری دیدار کردند.

محمد السواح، رئیس اتحادیه صادرکنندگان سوری با هیئت اردنی با ریاست عدنان ابوالراغب دیدار کرد. اعضای هیئت اردن بر لزوم بازگشت روابط تجاری میان دو کشور به روال قبل تأکید کردند و گفتند بستن گذرگاه‌اهی مرزی موجب کاهش صادرات اردن شده است.

رئیس هیئت اردنی تأکید کرد که جنگ در سوریه تأثیر منفی بر اقتصاد اردن داشته چراکه سوریه برای اردن دروازه اروپا محسوب می‌شود و صادرات سوریه برخی از نیازهای بازار اردن را برآورده می‌کند.

السواح نیز تأکید کرد که سوریه درحال بازیافتن قدرت خود است و پروژه‌های سرمایه‌گذاری در تمامی مناطق دارد.

وی گفت که این اتحادیه برای به جریان انداختن روابطش با اردن جهت فعالی سازی روند تبادل تجاری میان دو کشور و برداشتن موانع اقتصادی تلاش می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.