فرمانده کل ارتش گفت که بزرگترین خسارت برجام مشروعیت بخشیدن و نشستن پشت میز مذاکره با آمریکا بود.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در نخستین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با اشاره به اعلام خروج آمریکا از برجام اظهار کرد: خدا را شکر که آمریکا از برجام خارج شد، این طبیعت نظام سلطه است و براساس قرآن آنها تا آخر به دنبال دوری ما از اصول مان هستند. من از ابتدا معتقد بودم بزرگترین خسارت برجام مشروعیت بخشیدن و نشستن پشت میز مذاکره با آمریکاست، البته از این موضوع سایر کشورهای جهان هم متضرر شدند، اما با این حال بزرگترین سودی که برجام داشت اثبات عدم پایبندی آنها به برجام است؛ هر آدم بی عقلی بعضا کارهای خوبی هم از او سر می زند که از این بابت از کاری که این فرد انجام داد، متشکریم.

سرلشکر موسوی با تاکید بر اینکه ما ملت بسیار بزرگی هستیم و اتفاق دیشب این درس را به ما داد و افزود: امیدواریم این کار امریکا درس عبرتی برای سعودی ها که برای جلب رضایت آمریکایی ها خودشان را به آنها می چسبانند، باشد. ما به وعده های خداوند اعتماد داریم ، اگر برسر مواضع اصولی خود بایستیم، پیروز نهایی میدان خواهیم بود .

سردار جعفری: همه ایران مانند نیروهای مسلح متحد شویم

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در اولین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار داشت: بنده خروج شرورانه امریکا را از برجام که قبل از آن هم اعتباری نداشت را تبریک می‌گویم. کاملا مشخص بود که امریکایی ها قابل اعتماد نیست و دوباره ثابت شد که به هیچوجه امریکا در تعهداتش قابل اعتماد نیست.

وی گفت: در آینده همه ایران همانند نیروهای مسلح یک دل و هماهنگ روی منابع و ظرفیتهای داخلی متمرکز می‌شویم .

سردار جعفری افزود: نیمه امیدی که به برجام بسته شده و فرصت یکی دو‌هفته ای هم که رییس جمهور دیشب اعلام کرد روشن است که اروپایی ها بین ایران و امریکا نمی‌توانند مستقلانه تصمیم بگیرند و وابسته به امریکا هستند و سرنوشت برجام روشن است.

فرمانده سپاه گفت: خروج امریکا از برجام نشان داد موضوع غنی سازی هسته ای بهانه بود و موضوع آنها، اقتدار نظامی‌ و موشکی و تاثیرگذاری ایران در منطقه و مقاومت منطقه است.

وی تصریح کرد: ایستادگی ما در منطقه در حال از پا دراوردن استکبار   و باعث عظمت جمهوری اسلامی ایران شده است.

جعفری گفت: با توجه به اینکه موضوع دشمنان توان نظامی ماست، نیروهای مسلح باید توجه عمیق تری نسبت افزایش توان خود داشته باشند.

فرمانده سپاه خاطرنشان کرد: رژیم ایران قبل از انقلاب اگر قدرتی داشت وابستگی‌اش به استکبار و تجهیزاتی که از آنها می‌گرفت بود، پس از انقلاب این موضوع دگرگون شده و روی مولفه های ملی و داخلی و نیروی انسانی تمرکز شد.

جعفری ادامه داد: قدرت امروز ما قابل مقایسه با زمان جنگ تحمیلی نیست و بخاطر پیشرفت تجهیزاتی و‌ موشکی ما است.

باقری: با نظامی مواجهیم که حتی پایبند به امضای خود نیستند

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در نخستین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح سرمایه انسانی را یکی از مهمترین ابعاد قدرت کشورها عنوان کرد و گفت:در جمهوری اسلامی ایران براساس مبانی دین اسلام و رهنمودها و تدابیر امام خمینی و رهبری، سرمایه انسانی جایگاه ارزشمندی دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: اگر امروز در جمهوری اسلامی ایران امنیت و آرامش وجود دارد و این امنیت دارای ثبات و پایداری است و ما می تواینم با قاطعیت به دولتمردان خود اعلام کنیم که بدون نگرانی از تجاوزات و تهدیدات، به برنامه ریزی و توسعه ملی بپردازند، به دلیل وجود این قدرت دفاعی و بازدارندگی کشور است و گرنه در نیت، توان و قصد دشمنان برای تهاجم و تجاوز به این کشور و نظام هیچ تردیدی وجود ندارد.

سرلشکر باقری خاطر نشان کرد: بارها مقامات فعلی کشورهای ظالم جهان اعلام کرده‌اند که قصد تهاجم به ایران را داشته اند اما جرات چنین کاری را پیدا نکرده‌اند. در همین مدت یک سال و اندی که رئیس‌جمهور آمریکا روی کار آمده، وزیر دفاع آنها اذعان دارد که بارها برای آماده شدن برای تهاجم به ایران مورد فشار قرار گرفته، اما این ارتش آنها بوده که بهآن رهبر بی خرد اعلام کرده که تهاجم به ایران به این سادگی‌ها نیست و هزینه و تلفات بی نهایت بالایی دارد و دستاوردی نخواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به اظهارات ولیعهد عربستان سعودی درباره حمله نظامی به ایران گفت: در سه ماه قبل این جوان بی‌خردی که در عربستان حاکم شده، به همراه آمریکایی‌ها هرکدام به گردن دیگری می اندازند که به ایران حمله کنند؛ عربستان به آمریکا می گویدکه تو حمله کن و من حمایت می کنم و پول آن را پرداخت می کنم.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام خاطر نشان کرد: با نظامی مواجهیم که حتی در امضای خود در برجام پایدار نماند؛ برجام مطلوب ملت ایران و آن چیزی نبود که ما آن را بپسندیم اما برای اتمام حجت با جهان ایران با کرامت و بزرگواری برجام را پذیرفت. اما آن کشور استکباری به امضای خود در برجام نیز پایدار نماند.

وی ادامه داد: با این کار از یک سو همه جهانیان فهمیدند که حق کجاست و باطل کدام است و از سوی دیگر یکبار دیگر در داخل مشاهده کردیم که اگر می خواهیم سربلند باشیم ، پایدار بمانیم و در برابر طوفان‌ها ایستادگی کنیم باید روی پای خود بایستیم و به برجام و امثال آن اتکا نکنیم؛چراکه ملت و سرزمین ایران آنقدر توانمندی دارد که بتواند به عنوان قدرت منطقه‌ای و بعدها به عنوان یکی از نامزدهای یک قدرت جهانی، سر بلند کند.

باقری با تاکید بر اینکه این شرایط منوط تغییر نگاه داخل است اظهار کرد: ابعاد اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده اند باید در عمل مورد عنایت حاکمان ما قرار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.