در این بیانیه آمده است: اروپایی ها بویژه فرانسه با رایزنی با دولت آمریکا در سطح اتحادیه اروپا همه تلاش خود را می کنند تا منافع شرکت های خود را در ایران حفظ کنند.

بیانیه کاخ الیزه افزود: دولت آمریکا اعلام کرده است که در نظر دارد در یک دوره 90 تا 180 روزه تحریم های آمریکا را بازگرداند. ما همزمان با اینکه با شرکت های خود در ارتباط هستیم، در سطح اتحادیه اروپا تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا از آنها حمایت و حفاظت کنیم تا بتوانیم پیامدهای خوب و الهام بخش این توافقنامه بین المللی را همچنان حفظ کنیم. رایزنی های ما با طرف آمریکایی، سیاسی، عملی و حقوقی خواهد بود. 

در بیانیه کاخ الیزه آمده است که هنوز نحوه عملی تحریم هایی که آمریکا قرار است برقرار کند، مشخص نیست. بدون شک در آینده ای نه چندان دور مذاکرات فشرده خود را با طرف آمریکایی آغاز می کنیم تا بتوانیم منافع شرکت هایمان را تامین کنیم. 

رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب به وقت کشورمان، با تکرار اتهام و توهین علیه ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند. 

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله پس از اعلام تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که این اتحادیه به توافق هسته‌ای با ایران پایبند است. 

سران انگلیس، آلمان و فرانسه نیز با انتشار بیانیه های جداگانه‌ای حمایت خود را از برجام اعلام کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.