عادل الجبیر، وزیرخارجه عربستان سعودی در گفتگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا گفت اگر ایران به سراغ ساخت سلاح هسته‌ای برود عربستان هم در پی دستیابی به تسلیحات اتمی خواهد رفت.

عادل الجبیر که روز چهارشنبه (نهم مه) با سی‌ان‌ان به طور زنده گفتگو می‌کرد ضمن حمایت از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران گفت "ایران باید از برنامه موشکی خود و حمایت از حزب‌الله و حوثی‌ها دست بردارد".

وزیرخارجه عربستان که پیش‌تر سفیر کشورش در واشنگتن بود در پاسخ به سی‌ان‌ان که ایرادهای مورد نظر او در برجام را جویا شد گفت: "ایران باید دسترسی به همه مراکز نظامی و هسته ای خود را به طور شبانه روزی و بدون محدودیت تضمین کند و از تلاش برای گسترش نفوذش در منطقه دست بردارد."

آقای الجبیر در ادامه گفت اگر تهران برنامه هسته ای خود را فراتر از میزانی که فعلا در جریان است ببرد، خود به خود برجام متلاشی و تحریم‌های هسته ای علیه این کشور به طور کامل باز خواهد گشت و عربستان هم مصمم خواهد شد تا "هر آنچه لازم است برای دفاع از خود انجام دهد".

او در پاسخ به خبرنگار سی‌ان‌ان که از او پرسید این آمادگی آیا به معنای دنبال کردن برنامه نظامی هسته‌ای و دستیابی به سلاح اتمی است گفت: "بله."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.