اسکای نیوز گزارش داد، این اولین بار است که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به نمایندگی از ارتش این رژیم به طور مستقیم مسئولیت حمله هوایی به سوریه را برعهده می‌گیرد.

لیبرمن در پیامی کوتاه مدعی شد: ما دیشب زیرساخت‌های اصلی حضور ایران در سوریه را هدف قرار دادیم. اسرائیل اجازه نمی‌دهد که ایران، سوریه را به عنوان پایگاهی برای هدف قرار دادن خاک خود مورد استفاده قرار دهد.

سخنان وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اشاره به حملات متقابل موشکی شب گذشته میان ارتش سوریه و رژیم صهیونیستی است. بامداد پنجشنبه ارتش سوریه در واکنش به حملات خمپاره‌ای و توپخانه‌ای نظامیان صهیونیستی به بلندی‌های جولان، نزدیک به ۵۰ راکت موشکی به سمت مواضع اسرائیل در جولان اشغالی شلیک کرد که این اقدام ارتش سوریه لحظاتی بعد با بمباران گسترده مواضع ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی همراه شد.

اسرائیل مدعی است که در این حملات قصد ضربه زدن به تاسیسات نظامی سوریه را نداشته و تنها به دنبال هدف قرار دادن آن‌چه که او "زیرساخت‌های نظامی سپاه پاسداران ایران در سوریه" خوانده، بوده است، اما با واکنش ارتش سوریه ناگزیر شده سایت‌های پدافند هوایی و راداری ارتش سوریه را نیز هدف قرار دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.