عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه درهمایش بزرگ مبلغان ماه رمضان درقم افزود: هر کسی فکر کند رابطه بین الملل مبتنی بر اعتماد صددرصدی به ویژه با کسانی که منافعشان و امنیتشان آلوده به سیاست های تزویر و توطئه است، حتما اشتباه می کند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی با نوع نگرش و ادعایی که دردنیا کرده، خود به خود برخی را تحریک و در مقابل ما وادار به مقاومت یا تهاجم می کند، ادعای ما این است که می خواهیم استقلال داشته و با دین خود زندگی کنیم و باج نمی دهیم.

وی با بیان این که بعد از انقلاب اسلامی فراز و فرودهای زیادی داشتیم و با تحریم، جنگ و فشارهای اقتصادی مواجه بودیم، اضافه کرد: شرایطی که امروز ایران در آن واقع شده انصافا شرایطی است که در اوج تقابل قرار گرفته، زیرا ما هم در اوج قدرت قرار گرفته ایم. 

رحمانی فضلی ادامه داد: امروز موقعیت، قدرت نظامی، آگاهی از منافع ملی، تجربه مدیران و نفوذ ما در منطقه و دل ها، همکاری با دولت های منطقه و ارتباط با قدرت های جهانی قابل مقایسه با اول انقلاب نیست.

وزیر کشور با بیان این که مسیری که انتخاب کرده ایم مسیر آزادگی و روی پای خود ایستادن است، اضافه کرد: افتخارمان این است که استقلال و آزادی داریم، گام به گام از سیاست ها دفاع کرده و می کنیم، اما بدانیم در عرصه بین المللی و جهانی نیاز به همراه کردن دیگر کشورها و اتمام حجت کردن داریم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: دشمنان قصد رواج ایران هراسی را در دنیا دارند، می خواهند اگر علیه ما کاری می کنند همه دنیا از آن ها حمایت نمایند، پس باید با زرنگی و سیاست بتوانیم مقابله کنیم.

وزیر کشور با بیان این که یقین بدانیم تمام طراحی ها و برنامه ریزی آنها این است که در داخل ما انشقاق و اختلاف ایجاد کنند، گفت: آن ها به این جمع بندی رسیده اند که امکان مقابله از خارج با ایران را ندارند، جمهوری اسلامی قدرتی نیست که برای آن ها امکان تجربه کردن باشد.

وی افزود: به ادعای آنها این ایران است که در آنجا(سوریه) مقاومت می کند، اما در واقع ایران به تقاضای دولت ها کمک های سیاسی، مستشاری، دارویی و غذایی می کند، قدرت جمهوری اسلامی در چارچوب مرزهای خود تعریف شده است.

وی با اشاره به این که قدرت داخلی ما مبتنی بر ۲ امر است، تاکید کرد: امر نخست وحدت و انسجام داخلی است، عاملی که موجب پیروزی و تداوم انقلاب بوده و موجب ماندگاری انقلاب خواهد بود. به هر دلیلی اگر در کشور انسجام و وحدت را از دست بدهیم، زمینه های ایجاد اختلاف و افتراق در همه زمینه ایجاد می شود.

وزیر کشور اضافه کرد: امر دوم این است که عمود خیمه ولایت و رهبری را به عنوان عنصر وحدت بخش و انسجام بخش کشور در نظر، فکر و عمل قبول کنیم؛ هر گروه سیاسی و اجتماعی که تصور کند بدون این محور می تواند وحدت ایجاد کند و خودش عنصر وحدت شود، صد درصد به خطا رفته است.

وی گفت: رهبری داریم که از نظر تجربه شخصی در سیاست، تدبیر، تجربه های اجرایی، شجاعت، جرات، جسارت، قدرت، تحلیل و جمع بندی، رهبری و راهبری کشور هیچ کس قابل مقایسه با ایشان نیست.

وزیر کشور ادامه داد: هیچ شعار و صحبتی برخلاف صحبت های ایشان نباید در جامعه مطرح شود، معظم له به زبان ساده و روان صحبت می کنند و دستور می دهند و لازم نیست عده ای بیشتر از بقیه بفهمند، لازم است دل ها را هماهنگ کنید.

وی تاکید کرد: اعتنای ما نه به کشورهای دیگر نیست ، اعتنای ما بعد از لطف خداوند و رهبری، مردم هستند؛ آنان عنصر قدرت ساز ایران می باشند و عنصر اصلی در پای کار بودن مردم، رضایتمندی آنان است.

وی با بیان این که در حوزه اقتصادی باید قدرتمند شویم، گفت: هشت سال جنگ تحمیلی همه زیرساخت ها و امکانات را از بین برده و اکنون نیز که کشور روی پای خود ایستاده، ضعف هایی داریم.

رحمانی فضلی با اشاره به این که بیش از ۶ سال است که محور سخنان رهبر معظم انقلاب اقتصادی است، افزود: این کشور را باید با کمک مردم در حوزه اقتصادی اداره کرد، البته ضعف های ساختاری، قوانین و مدیریتی در مسیر باید شناخته و حل شود. 

وی تاکید کرد: باید عاقلانه، منطقی و علمی به مساله نگاه کنیم و گرایش های سیاسی را کنار بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آسیب های اجتماعی جهانی است، گفت: در ۱۶ سال اخیر، چهار هزار و ۸۰۰ درصد تولید مواد مخدر و تعداد معتادان در دنیا ۲۵ درصد افزایش یافته و مواد مخدر صنعتی نیز به بیش از ۷۰۰ نوع تنوع پیدا کرده است.

وزیر کشور با بیان این که تبلیغات و مصرف مواد مخدر در برخی کشورها آزاد است، ادامه داد: ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار تجارت مواد مخدر صورت می گیرد و سن اعتیاد نیز در حال کاهش به سمت جوانی و نوجوانی است و رشد اعتیاد بین بانوان نیز افزایش یافته است.

وی با اشاره به این که شبکه های تروریسم پشتیبان مواد مخدر هستند، بیان کرد: داعش و القاعده برای کمک به رشد تروریسم در حوزه های مواد مخدر ورود پیدا کرده اند.

وزیر کشور گفت: مبارزه با مواد مخدر جزو اولویت های اصلی و مهم کشور و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است؛ ۵۴ درصد طلاق ها و ۴۸ درصد زندانی ها مرتبط با موضوع مواد مخدر می باشد.

وی با اشاره به این که سالانه بیش از سه هزار معتاد می میرند، گفت: از میان دو میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد در کشور، ۵۰ درصد متاهل هستند که اگر هر کدام ۲ فرزند داشته باشند، یعنی ۲ میلیون تن در صف آسیب های اجتماعی قرا گرفته اند.

رحمانی فضلی اظهار داشت: سال گذشته ۸۷۰ هزار معتاد در کشور درمان شدند و معتقدیم ۱۰ تا ۱۵ درصد از آن ها سالم می مانند.

وی در ادامه به مطالبات نسل جوان اشاره و بیان کرد: امروز با جریان هایی در خارج که در درون کشور ورود کرده اند، مواجه هستیم که با کتاب، فیلم و مقاله روز جوانان به گونه ای کار می کنند که دیکتاتوری و وابستگی و زشتی نظام شاهنشاهی را به ارزش تبدیل نمایند.

وی اضافه کرد: مطالبات نسل جوان مساله ای است که مفقود مانده است، چون فهم درستی از این نسل نداریم، ارتباط درست و منطقی نمی توانیم برقرار کنیم، بنابراین نمی توانیم تعامل، همکاری و تاثیرگذاری بر آن ها داشته باشیم.

رحمانی فضلی تاکید کرد: تا زمانی که با شرایط و ارزش های اجتماعی نسل جدید آشنا نشویم نمی توانیم در سلیقه و نوع رفتار آن ها تاثیر بگذاریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روند طلاق رو به افزایش است، هر چند سرعتش کم شده؛ دخالت هایی که در زندگی زوجین می شود و چشم و هم چشمی هایی که وجود دارد، از جمله دلایل طلاق گزارش شده است.

در همایش بزرگ مبلغان ماه رمضان با موضوع «نقش مبلغان در کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی» 

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور، حجت الاسلام والمسلمین داود نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، سید مهدی صادقی استاندار و مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم حضور داشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.