محمدباقر ذوالقدر رئیس ستاد اجرایی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نشست دبیران استانی و اقشاری این جبهه که صبح امروز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: در یک سال گذشته انتظار تلاش بیشتری از سوی شورای مرکزی وجود داشت که امیدواریم با ترمیم و انتخاب شورای جدید این ضعف برطرف شود.

ذوالقدر افزود: جبهه مردمی جامع همه نیروهای انقلاب در حوزه عمل سیاسی است و همه فعالان را دربرمی‌گیرد لذا یک تشکل کنار سایر تشکل ها نیست. 

رئیس ستاد اجرایی جبهه مردمی با بیان اینکه سندی مبتنی بر نگاه آسیب شناسانه از عملکرد جبهه شکل گرفت و نقاط ضعف و قوت مشخص شد، گفت:  در این سند راهبردی، ۱۵ راهبردی اساسی برای کار جبهه مشخص و ۱۵ نقطه ضعف اساسی هم تعریف شد و ۱۰ نقطه قوت را نیز برشمردیم.

وی تاکید کرد: طبق تصویب شورای مرکزی جبهه مردمی در این سند تصریح شده است که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی جبهه ای فراگیر و سراسری و دائمی و نسبت به مسائل روز کشور و عرصه بین الملل موضع گیری دارد کاری که حزب جمهوری اسلامی و مجاهدین انقلاب قبل از انحراف و انشقاق خود انجام می دادند.

ذوالقدر شناسایی کمبودها و مشکلات حقیقی مردم و مطالبه گری از دستگاه ها برای صیانت از حقوق فردی و اجتماعی را بخش دیگری از وظایف این جبهه برشمرد و گفت: از سمت حاکمیت هم باید مشکلات را بشناسیم و آن را حل کنیم.

رئیس ستاد اجرایی جبهه مردمی ورود به  انتخابات را تنها یکی از وظایف جبهه مردمی برشمرد و افزود: تمامی شخصیت ها، گروه ها و احزابی که معتقد به انقلاب اسلامی و راه امام و رهبری هستند و شامل همه طیف‌های وفادار به انقلاب می‌شوند، می‌توانند عضو این جبهه باشند.

وی با بیان اینکه ۱۲ برنامه عملیاتی در جبهه مردمی مشخص شده که از جمله آنها تشکیل ستاد انتخابات است گفت: برای انتخابات پیش‌رو باید ستادهای انتخاباتی طی فرآیندی تشکیل شود و فعالیت‌ها را ساماندهی کند.

ذوالقدر با اشاره به وجود برخی مشکلات ساختاری در جبهه مردمی به اهمیت بازنگری افراد عضو جبهه  به‌منظور ارتباط و جذب افراد جدید پرداخت و تصریح کرد: بنابراین برنامه ها مشخص است و ما به امکانات پشتیبانی و مالی احتیاج داریم که آقای حداد عادل نیز به آن اشاره کرد.

رئیس ستاد اجرایی جبهه مردمی افزود:  در برنامه استانی نیز شورای مرکزی هر استان دو نوع نیرو خواهد داشت که یا  منتخب شورای مر‌کزی است یا منتخب شورای استانی و سپس مجمع استانی نیز تشکیل خواهد شد.

وی در توضیح این موضوع خاطرنشان کرد: مجمع استانی نیازمند شکل گیری مجمع شهرستانی است و اعضای شورای شهرستان، آن مجمع را شکل خواهند داد؛ البته ما فعلا با شورای سابق کار خواهیم کرد تا این روند مشخص و ترکیب شورای استانی تعیین شود.

ذوالقدر یادآور شد: تجدید و تغییر در شورای مرکزی نیز در دستور کار ما قرار دارد و این امر نیازمند تشکیل مجمع ملی است و حتما باید شوراهای استانی پیش از آن شکل گرفته باشد.

رئیس ستاد اجرایی جبهه مردمی ضمن تشریح جزئیات سازوکار تشکیل شورهای استانی تاکید کرد: ساختار اقشار هم تغییراتی خواهد داشت که البته با عنوان  کانون های اقشار از آنها نام برده خواهد شد و اقشار سه سطح شهرستانی، استانی و ملی را در برمی‌گیرد.

به گفته وی حدود ۲ هزار نفر اعضای مجمع ملی در سال جاری تشکیل جلسه داده و گرد یکدیگر جمع می‌شوند تا تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

رئیس ستاد اجرایی جبهه مردمی با تاکید بر اینکه این تشکل موسمی نیست و از این به بعد نیز فعال خواهیم شد، گفت:‌ ماانشالله خدمت علما و بزرگان در قم و تهران نیز خواهیم رسید.

وی همچنین اظهار داشت: ما در فرصت محدود زمان انتخابات ۹۶ ارگان رسمی نداشتیم و صرفا یک کانال تلگرامی و سایت داشتیم که کفایت نمی‌کردو اگر بتوانیم درصدد راه‌اندازی یک نشریه هستیم.

ذوالقدر تاکید کرد: در فرآیند انتخابات آقای رئیسی نماد نیروهای انقلاب شد و همه به نفع ایشان کنار رفتند که باید از این ظرفیت و پتانسیل سایر کاندیداها و شخصیت‌ها برای ائتلاف و وحدت استفاده کرد.

رئیس ستاد اجرایی جبهه مردمی همچنین افزود: ما در ساختار جبهه هیات مشورتی را نیز در نظر گرفته ایم تا از شخصیت ها و افراد موثر و با نفوذ استفاده کنیم و اگر این وحدت در مرکز برقرار باشد در استان ها نیز انعکاس مثبتی خواهد داشت.

همچنین پیش از آغاز سخنان ذوالقدر رئیس ستاد اجرایی جبهه مردمی نمایندگان اقشار و استانی به بیان  نظرات و دیدگاه‌ها و پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند که به آنها در این سخنان پاسخ داده شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.