یک منبع رسمی در وزارت امورخارجه سوریه در گفت و گو با خبرگزاری سانا اظهار کرد: در چارچوب روند خصمانه رژیم صهیونیستی برای جبران شکست مزدوران و گروه های تروریستی خود، بامداد امروز این رژیم با موشک به برخی پایگاه های ارتش سوریه حمله کرد که سامانه های دفاع هوایی با اقتدار و کارآمدی بی نظیر بیشتر آن ها را منهدم کرد.

وی افزود: ورود رژیم صهیونیستی و حامیان آن به مقابله مستقیم پس از دوره ای پنهان شدن پشت مزدوران تروریست خود، نشانه تبدیل شدن جنگ نیابتی به جنگ اصالتی و مستقیم پس از شکست تروریست هاست.

این منبع رسمی در وزارت امورخارجه سوریه بیان کرد: قهرمانان ارتش با عزم و اراده آهنین با این تجاوز مستقیم نیز مانند تجاوز غیر مستقیم براساس حق قانونی خود طبق قوانین بین المللی مقابله خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این تلاش خصمانه رژیم صهیونیستی برای نجات توطئه شکست خورده در سوریه نتیجه بخش نخواهد بود و به افزایش تنش در منطقه می انجامد و امنیت و صلح جهانی را به صورت جدی تهدید خواهد کرد.

براساس این گزارش، چند انفجار شدید بامداد امروز مناطق مختلف پایتخت سوریه را به لرزه درآورد و صدای آن در سراسر دمشق شنیده شد. 

همزمان با این انفجارها، سامانه های ضد هوایی سوریه فعال شد و پدافند هوایی ارتش چندین فروند از موشک های شلیک شده از سوی رژیم صهیونیستی به دمشق را رهگیری و منهدم کرد. 

رژیم صهیونیستی ساعتی قبل نیز با توپخانه شهر البعث واقع در منطقه القنیطره در جنوب سوریه را هدف قرار داد. 

به گزارش اسپوتنیک ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که 20 فروند موشک از خاک سوریه به بلندی های جولان اشغالی شلیک شده است. 

وزارت دفاع روسیه تایید کرد که ارتش سوریه دست کم نیمی از موشک های شلیک شده توسط ارتش اسرائیل را رهگیری و منهدم کرده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.