تیم ملی فوتسال بانوان ایران روز گذشته با برتری ۵-۰ برابر ویتنام برای دومین سال پیاپی راهی فینال جام ملت های آسیا شد. به همین بهانه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با فاطمه اعتدادیستازه گلزن کشورمان گفتگویی انجام داده است.

اعتدادی در این مصاحبه در مورد گل های فوق العاده ای که به ثمر رسانده و تاثیر موفقیت تیم ملی بر بانوان ایرانی صحبت کرد. 

ای اف سی در مقدمه این مصاحبه نوشت:  اعتدادیکه سال ۲۰۱۵ در مالزی به همراه تیم ملی ایران قهرمان آسیا شد ، این بار در تایلند در چهار بازی ۹ گل زده است تا به قهرمان آسیا کمک کند برای دومین بار پیاپی راهی فینال شود و برابر ژاپن قرار بگیرد.

اعتدادی۲۹ ساله که سه سال قبل مسابقات را بدون گلزنی به پایان رساند در مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۱۸ کار خود را با ۴ گل برابر ترکمنستان آغاز کرد، سپس دو گل برابر ازبکستان، و یک گل حیاتی مقابل چین به ثمر رساند و در بازی نیمه نهایی مقابل ویتنام هم دو گل دیگر زد.

اعتدادیدر حال حاضر صدرنشین جدول گلزنان است و در آستانه کسب جایزه بهترین گلزن تورنمنت قرار دارد، اگرچه آنا آمیشیرو از ژاپن و ساسیچا فتیوونگ از تایلند هم با ۸ گل زده در تعقیب او هستند.

اعتدادی به ای اف سی گفت موفقیت او در گلزنی نتیجه کار سخت و تداوم فرم خوبش در مسابقات داخلی است.

او گفت: "قبل از این مسابقات، من گلزن برتر ایران بودم و همان گلزنی را در اینجا ادامه دادم."

"من برنامه های زیادی برای این مسابقات داشتم و در تمام مسابقات سخت تلاش کردم. همیشه بخاطر تیم و کشورم بیشترین تلاش را می کنم، نه به خاطر تمایل شخصی به گلزنی.

"هنگامی که من در سن ۱۵ سالگی شروع به بازی فوتسال کردم، هدفم رسیدن به تیم ملی بود و هدف دومم این بود که ایران بهترین تیم آسیا شود."

"در حال حاضر هدف آخرم تبدیل شدن به یکی از بهترین تیم های جهان است."

اعتدادی درباره تاثیر موفقیت تیم ملی فوتسال بانوان ایران بر هموطنانش نیز گفت:" عنوان قهرمانی دوره قبل واقعا الهام بخش بود و در حال حاضر فوتسال زنان در ایران بزرگ و شناخته شده است. قبل از آن هیچ چیز وجود نداشت."

" زمانی که ما قهرمان شدیم مردم واقعا ما را تحسین می کردند و همه - دختران، پسران، همه جوانان تحت تاثیر قرار گرفته بودند."

"بسیاری از دختران در ایران از ما  الهام می گیرند، زیرا این دختران (تیم ملی ایران) خیلی الهام بخش هستند".

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.