بازار سکه در هفته‌ای که گذشت با شیب تقریبا آرامی به حرکت افزایشی خود ادامه داد.

بازار سکه در حدود دو ماه اخیر با روند صعودی مواجه شده است، هر چند در مقاطعی هم افت قیمت داشت اما چند هفته‌ای است که بار دیگر به شیب افزایش قیمت بازگشته است.

روند صعودی افزایش قیمت سکه از اواخر سال گذشته شروع شد، جایی که قیمت سکه به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید که تا آن زمان بالاترین نرخ برای قیمت سکه تمام بود.

با شروع سال جدید روند صعودی قیمت سکه ادامه پیدا کرد و قیمت سکه تمام به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و پس از آن به دو میلیون تومان هم نزدیک شد. اما به دنبال سیاست جدید ارزی و تعیین دلار ۴۲۰۰ تومان به عنوان دلار تک نرخی قیمت سکه هم کاهش قابل توجهی یافت و به یکباره ۲۰۰ هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرد.

اما در دو سه هفته اخیر حرکت سکه دوباره افزایشی شده است و به حدود دو میلیون تومان و بیش از آن برگشته است.

در شروع هفته گذشته قیمت سکه دو میلیون و ۵۲ هزار تومان عرضه شد. در ادامه هفته روند آن معکوس شد و به کمتر از دو میلیون تومان رسید. اما از نیمه هفته به بعد حرکت صعودی سکه مجددا ادامه یافت و در آخرین روز هفته به دو میلیون و ۱۱۰ هزار تومان رسید.

بررسی و مقایسه قیمت ابتدا و انتهای سکه تمام نشان می دهد که این نوع سکه ۶۷ هزار تومان گران شده است. در همین فاصله زمانی نیم سکه از مرز یک میلیون تومان عبور کرد و در انتهای هفته به یک میلیون و۱۳۰ هزار تومان رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.