گلاره کاکاونپور رئیس کمیته بسکتبال سه نفره بانوان در مورد دلیل کنار گذاشتن فرانک طیاری از سرمربیگری تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: خانم طیاری جز کسانی هستند که سال های  حضورش در سوپر لیگ همیشه جزء چهار تیم اول بوده است،  سال ها شاگردش بودم و اینگونه نیست که به خاطر مسائل فنی او را کنار گذاشته باشیم.  اگر با خانم طیاری مشکلی داشتیم که از اول با هم همکاری نمی کردیم ، کنار گذاشتن او به این دلیل بود که  می خواستیم از نیروهای جوان  هم استفاده کنیم.

 او ادامه داد: برای هر مسابقه یا هر تورنمنتی که داریم  مربی را معرفی می کنیم تا همراه با بازیکنان به اردو دعوت شوند. خانم طیاری در کاپ آسیا بود. جز بهترین مربیان ایران است ولی خانم "نیکا بیک لیک لی" هم مربی سوپر لیگ بود، هم جوان و با انگیزه است و دوست داشتیم از نیروهای جوان هم که دانش بسکتبال دارند استفاده کنیم. دیدگاهمان این بود که برای هر مسابقه، مربی جدید معرفی کنیم و اینگونه نیست که بخواهیم کسی را کنار بذاریم.

 کاکاونپور به نحوه انتخاب سرمربی جدید اشاره کرد و گفت:  برای این کار کمیته فنی داریم  که رامین طباطبایی رئیس فدراسیون بسکتبال،  فریده شجاعی نایب رئیس بانوان فدراسیون ، مسعود قاسمی مدیر تیم های ملی و محمد کسایی پور رئیس کمیته بسکتبال سه نفره در آن حضور داشتند. در جلسه ای که برگزار شد و با مشورتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که مربی جدیدی برای تیم معرفی شود و این یک تصمیم شخصی نبوده است.

 او در پاسخ به این سوال که شنیده شده دوستی‌اش با "بیک لیک لی" در انتخاب این مربی به عنوان سرمربی تیم ملی تاثیر داشته، بیان کرد: از روز اولی که وارد کار بسکتبال شدیم نشان دادیم که می خواهیم حرفه ای و اصولی تر کار کنیم و یکسری رفنارهایی که قبلا بوده را کنار بگذاریم، خوشبختانه با تمام کسانی که در بسکتبال کار می کنند دوست هستم و  اینگونه نیست که به خاطر دوستی با فرد خاصی مربی انتخاب کنیم. پنج نفر وارد جلسه شدند و طی آن جلسه به این نتیجه رسیدیم که از نیروهای جوان در کنار نیروهای با تجربه استفاده کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.