وی افزود: لغو یکجانبه توافقی که در مورد آن موافقت شده و در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده است، کار درستی نیست. این مساله باعث کم شدن سطح اعتماد به نظم جهانی می شود. 

مرکل با اشاره به خروج آمریکا از توافق زیست محیطی پاریس گفت: اگر همواره بگوئیم که مسائلی را نمی پسندیم و نمی توانیم به نظم جدید بین المللی دست یابیم، در آن صورت هر کس هر کاری دوست دارد انجام می دهد و این اخبار بدی برای جامعه جهانی است. 

«پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان نیز امروز جمعه اعلام کرد که کشورش آماده است به شرکت های آلمانی برای ادامه فعالیت تجاری در ایران کمک کند.

در پی تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج از برجام، آلمان، فرانسه و انگلیس به زنده نگه داشتن توافق هسته ای منعقد شده بین ایران و گروه ۱+۵ وعده دادند. 

به گزارش ایرنا ،رئیس جمهور آمریکا علیرغم مخالفت های جهانی با هر گونه تصمیم یکجانبه، از توافق هسته ای ایران و ۱+۵ خارج شد.

به دنبال این اقدام یکجانبه و غیر قانونی، مقامات و دیپلمات های شرکای برجام دور تازه ای از رایزنیها برای حفظ این توافق را آغاز کرده اند.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با فرهنگیان از دولت خواستند تضمین های قطعی برای حفظ منافع ایران در توافق هسته ای را از طرف های اروپایی دریافت کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.