وزیر بهداشت امروز در سفر خود به مناطق زلزله‌زد در روستای "قلعه بهادری" سرپل‌ذهاب و در مجموعه خیریه نورآوران سلامت حضور پیدا کرد و در این روستا معاینه و عمل جراحی چشم ۱۱ بیمار نیازمند را به رایگان انجام داد.

حسن قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به حضور پزشکان و کادر درمانی در مناطق زلزله‌زده بیان کرد: از حضور پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی اتاق عمل که در این مناطق تشکر و قدردانی می‌کنم و به این افراد که در جامعه پزشکی کم نیستند افتخار می‌کنم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در این مرکز بیشتر عمل جراحی آب مروراید و ناخونک انجام می‌شود، گفت: البته مردم برای مواردی مانند مجرای چشم و انحراف چشم نیز مراجعه می‌کنند و عمل‌‌های جراحی به جز مواردی که به دستگاه پیچده نیاز دارد انجام می‌شود و مواردی که نیاز باشد به مرکز استان ارجاع داده می‌شود.

کانکس‌های خیریه نورآوران سلامت ۱۲۷ روز در شهرستان سرپل‌ذهاب مستقر است و ۵۳۰۰ مورد ویزیت چشم، ۳۰۷ مورد عمل جراحی چشم و ۲۷۰۰ مورد خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان به مردم ارائه داده و ۲۸۰۰ عدد عینک رایگان نیز بین بیماران توزیع کرده است.

قاضی زاده هاشمی در ادامه سفر خود به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه مرکز جامع خدمات سلامت روستایی جابری از توابع شهرستان سرپل‌ذهاب را با زیربنای ۵۹۹ مترمربع و اعتبار ۸ میلیارد و ۲۰۰۰ میلیون ریال افتتاح کرد.

به گزارش تسنیم پنج خانه بهداشت، تحت پوشش مرکز جامع خدمات سلامت روستایی جابری است و در این مرکز ۲۰ پرسنل فعالیت دارند که خدمات پزشکی، دندان‌پزشکی، پرستاری، مامایی، مراقبت سلامت و بهداشت محیط را ارائه می‌کنند.

وزیر بهداشت از روند بازسازی و مقاوم‌سازی بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب که در زلزله آسیب دیده بود، بازدید کرد و گفت: روند بازسازی این بیمارستان بسیار خوب است و مسئولان تلاش دارند تا مقاوم‌سازی و رفع نقص این بیمارستان به سرعت به پایان برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.