سمیع الله حسینی مکارم در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران در زمینه های مختلف در برگزاری این نمایشگاه همکاری داشته است، گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی مراجعه کنندگان از شهرهای مختلف از ۱۵ پایانه به نمایشگاه منتقل می شوند.

سرپرست شهرداری تهران ادامه داد: همچنین سرفاصله حرکت قطارهای مترو نیز برای تسهیل رفت و آمد مراجعه کنندگان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه در داخل نمایشگاه نیز با استقرار چندین دستگاه خودروی برقی رایگان نسبت به رفت و آمد بازدیدکنندگان در محوطه نمایشگاه اقدام کردیم، افزود: بانک شهر نیز تسهیلات ویژه ای برای خرید آسان دانشجویان، طلاب، اهل قلم، علما و غیره در نظرگرفته است و دستگاه های ATM نیز به تعداد کافی در نمایشگاه وجود دارد.

حسینی مکارم با اشاره به حضور فعال عوامل خدمات شهری در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: نیروهای فضای سبز، آتش نشانی، کارگران رفت و روب به لحاظ کمی و کیفی در نمایشگاه حضور فعال داشتند.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه بین المللی کتاب یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور است، خاطرنشان کرد: باتوجه به تصمیم ستاد عالی برگزاری نمایشگاه و همچنین باتوجه به آماده نبودن زیرساخت های نمایشگاه شهرآفتاب، امسال نمایشگاه کتاب با تصمیم وزارت ارشاد در مصلی تهران برگزار شد که شهرداری تهران نیز برای برپایی هرچه باشکوه تر آن در همه زمینه ها تلاش کرد.

سرپرست شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تهران به ۴ نمایشگاه نیاز دارد، گفت: در حال حاضر در تهران ۲ نمایشگاه وجود دارد. یکی در مصلی تهران و دیگری در محل دائمی نمایشگاه های تهران در سئول که به دلیل نمایشگاه های گسترده این دو مکان با ترافیک مواجه می شود. این در حالی است که نمایشگاه شهرآفتاب نیز از لحاظ زیرساخت در حال حاضر آماده نیست.

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری نمایشگاه با نوعی تعارض مواجه هستیم، افزود: چراکه سیاست گذار و تصمیم گیر برای برگزاری نمایشگاه ها و همچنین صدور مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت است. به همین منظور شب گذشته طی جلسه ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را مطرح کردیم و مقرر شد، در آینده نزدیک برنامه استراتژیکی برای ساماندهی و برنامه ریزی برگزاری نمایشگاه ها تدوین کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، گفتنی است، سرپرست شهرداری در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب از بخش های مختلفی همچون شهر ورزش، فروشگاه شهروند مستقر در نمایشگاه و غرفه معاونت اجتماعی و فرهنگی و همچنین غرفه های سازمان ها و نهادهای مختلف بازدید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.