محمدباقری معتمد گفت: نزدیک به دوسال است که شکایت از فدراسیون و شخص سیدمحمدپولادگر مبنی بر ندادن حق و حقوقم می گذرد و سرانجام پیگیری های من در این شکایت که حالا تبدیل به کیفری شده، به نتیجه  رسیده و قرار است اوایل خردادماه دادگاه تکلیف را مشخص کند. 

وی ادامه داد: در ابتدای شکایت خود مدرکی نداشتم و کمیته ملی المپیک همکاری در این خصوص با من نداشت و سرانجام پیگری های من نتیجه داد و با مدارکی که از کمیته بین المللی المپیک IOC اخذ کردم، مشخص شد که هزینه بورسیه من ماهیانه ۲۰۰۰ دلار از سوی فدراسیون پرداخت نشده و دادگاه رئیس فدراسیون را به اتهام خیانت در امانت و مسئول پیشین روابط عمومی بین الملل را به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول، مجرم شناخته و می بایست رای صادر کند. 

نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن در خصوص کل طلب خود از فدراسیون گفت: هزینه بورسیه من ۱۶ هزار دلار بود و طلبی هم از پولادگر داشتم که با ایشان حساب کتاب کردم و در مجموع با هزینه های دادرسی چیزی نزدیک به ۳۰ هزاردلار کل طلب من می باشد. ضمن اینکه وکلای من پرونده را به صورت کامل و دقیق پیگیر هستند و آماده پاسخگویی به هر سئوالی در این زمینه می باشند.

معتمد در پاسخ به این سئوال که در طول سه سال گذشته آیا کسی برای رفع مشکل موجود پادرمیانی کرد یا خیر گفت: چندبار بواسطه دوستان مشترک جلساتی را با هم داشتیم. بار اول در یکی از رستوران های تهران، مبلغی تعیین شد و حتی پیشنهاد دادن رضایت نامه برای عضویت در تیم ملی کشوری ثالث را به من داد که من نپذیرفتم. بعد از آن پرونده را پیگیری کردم . بار دوم مذاکره ای با دبیر فدراسیون داشتم که سر مبلغ به توافق نرسیدیم.

وی افزود: سومین بار هم به واسطه دوستی مشترک در محل فدراسیون به دیدار ایشان رفتم که احسنی فروز دبیر فدراسیون هم حضور داشت. در ابتدا بازهم به توافق نرسیدیم ولی همان دوست مشترک صحبت هایی مطرح و در نهایت برسر مبلغ مورد نظر توافق کردیم و قرار شد بعد از مسابقات جهانی نوجوانان در تونس با پرداخت این مشکل رفع شود که همان دوست مشترک پیام داد که رئیس فدراسیون از پرداخت مبلغ مورد توافق پشیمان شده و در نهایت ما مجبور به پیگیری موضوع شده و سرانجام کار هم این شد که باید دادگاه رای نهایی را صادر کند. 

دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۰۹ افزود: پس از این جریانات مصمم شدم که پرونده را پیگیری کنم. مستندات پرونده تکمیل شده و به نظر می رسد اول خردادماه دادگاه رای نهایی را صادر کند که می بایست هزینه های دادرسی را نیز طبق قانون پرداخت کند. 

معتمد در خصوص وضعیت خود در تکواندو گفت: در سه سال گذشته تمرینات شخصی خود را پیگیری می کردم و در کشورهای مختلف سمینارهای آموزشی داشتم. طبق قانون فدراسیون جهانی تکواندوکاری که مدال جهانی و المپیک دارد به مدت سه سال نمی تواند برای کشوری دیگر مبارزه کند. این مدت تمام شده و می توانم برای آینده خودم تصمیم بگیرم.

وی در خصوص اینکه این جمله یعنی به زودی عازم کشوری دیگری خواهد شد، گفت: با وجود آنکه چند پیشنهاد جدی از کشورهای اروپایی دارم، ولی هنوز در این مورد هیچ فکری نکرده ام. با فدراسیون تکواندو مشکلاتی داشتم و اجازه ندادند در کشور خودم به فعالیت حرفه ای ادامه دهم. بعد از اخذ طلب خود از فدراسیون در این مورد تصمیم گیری می کنم.

این عضو پیشین تیم ملی با بیان اینکه در طول این سه سال تنها بوده است، اظهار داشت: هیچکدام از مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پیگیر شرایط من و مشکلات موجود نبود. خدا را شکر با روزمه ای که در دنیای تکواندو داشتم، در کشورهای مختلف فعالیت خود را ادامه داده و به حمایت کسی نیاز نداشتم.

دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ در خصوص حضور فریبرز عسگری در راس تیم ملی هم گفت: فریبرز در بازیهای المپیک لندن مربی من بوده و توانایی زیادی در عرصه مربیگری دارد و با تجربیات که از المپیک لندن و پس از آن کسب کرده تیم ملی با او روزهای خوبی را در پیش خواهد داشت. 

معتمد درپایان گفت: من اولین بار در ۱۶ سالگی با موفقیت در مسابقات انتخابی عضو تیم ملی بزرگسالان شده و در مسابقات قهرمانی آسیا برنز گرفتم و سال بعد به تیم ملی نوجوانان راه پیدا کردم. در اغلب میدانهایی که حضور داشتم موفق به کسب مدال شدم و شایسته نبود که با قهرمانان خود چنین برخوردی داشته باشند. این می تواند برای جوانانی که اکنون در حال رشد و پیشرفت هستند، ضد انگیزش باشد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.