سیدفاضل موسوی در گفتگو با نامه نیوز درباره ارزیابی عملکرد روحانی در ۵ سال دوره ریاست جمهوری گفت: آقای روحانی حرفی می زند، بعد عقب می ایستد و هزینه اش را ملت و کسانی که حامی او بودند پرداخت می کنند. آقای روحانی باید هماهنگ با حامیان خود باشد اما با کسانی که او را سرکار آوردند اصلا هماهنگ نیست.

وی افزود: آقای جهانگیری در دولت کاره ای نیست. با وجودی که تلاش می کند. آقای روحانی نمی خواهند کسی را شریک کند، هرچند اصلاح طلبان نیز شراکت از او نخواستند اما همفکری هم نمی کند. او چه بخواهد و چه نخواهد جریان اصلاح طلب همه حیثیت خود را برای موفقیتش در صحنه انتخابات ریاست جمهوری به میدان آورد اما آقای روحانی اصلا این همسویی را نمی خواهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب یادآور شد: برخی دوستان اصلاح طلب اخیرا به من گفتند «در جایی سیدحسن آقای خمینی هم آمده بود و خیلی گله داشت که «آقای روحانی هیچ هماهنگی انجام نمی دهد و مشورت نمی پذیرد». این را سیدحسن آقای خمینی می گوید که جزء ساکت ترین هاست. او نیز صدای اعتراضش همچون آقایان خاتمی و ناطق درآمده است.

وی با بیان اینکه تکلیف اصلاح طلبان با آقای روحانی روشن نیست، اضافه کرد: آقای روحانی نمی خواهد این نسبت را روشن کند که مجموعه عظیم اصلاح طلبان کجای قاعده بازی قرار دارند. او سه چهارنفر دور خود جمع کرده، با هم می نشینند و می پزند، نتیجه اش هم همین می شود که می بینیم.

این نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: آقای روحانی متأسفانه رفتارها و خصلت های خاص خود را دارد می خواهد همین طوری خودش کارها جلو ببرد. کل رأی آقای روحانی یک میلیون و نیم بود با حمایت یک مجموعه ای رئیس جمهور شد اما امروز هیچ توجهی به آن مجموعه ندارد. فقط صحبت درمانی می کند طبیعی است که طرف مقابل دانسته یا نادانسته از این وضعیت سوءاستفاده می کند. حاصل این سوءاستفاده باریک و لاغر و نحیف شدن کشور و نظام و سرمایه مردمی است.

وی افزود: با این وضعیتی که آقای روحانی پیش می رود بعد از پایان دوره ریاست جمهوری در سپهر سیاسی ایران جایگاه نخواهد داشت. خود او به مشکلات کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ اشاره کرد و ادعا داشت که این مشکلات را حل می کند اما در حل اکثر مشکلات ناموفق بود چون استبداد رأی به خرج می دهد، آن هم در قبال کسانی که مشفقش هستند و آبروی شان را به آبروی او گره زدند.

موسوی تأکید کرد: آقای روحانی باید جدی با خود بیاندیشد. مکرر اصلاح طلبان از راه های مختلف به آقای روحانی توصیه کردند که در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی کابینه پوست اندازی کند. متأسفانه کار آقای روحانی این شده که هر ۱۰-۱۵ روز یک بار بحث ارزشمندی را مطرح می‌کند اما چندی بعد حرفش را تصحیح می‌کند، اینها نشانه ضعف است.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد جایگاه ریاست جمهوری را ضایع کرد افزود: آقای روحانی می گوید با اقتدار و مطلع است ولی هم دارد جایگاهی را که ملت و قانون اساسی به امانت در اختیارش قرار دادند ضایع می کند. واقعا خدا را خوش نمی آید که ثمره این همه زحمت چنین شود. حالا برخی به ظاهر اصولگرا نیز به این وضعیت دامن می زنند. یعنی با طرح مسائل ناحق، آقای روحانی را تحریک می کنند و آقای روحانی نیز به جای آنکه فکر کند تا چه طور به شکل منطقی از این وضعیت خارج شود با جبهه گیری های خاص، جبهه های متعددی را جلوی خود ایجاد می کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اخیرا جایی دعوت بودم یکی از مسئولان درون مجموعه آقای روحانی و از مدافعان جدی او نیز آنجا حضور داشت و می گفت « آقای روحانی تصمیم گیری هایی می کند که گویی آقای رئیسی رئیس جمهور است»، همچنین در جلسه دیگری یکی از مسئولان ارشد کشور می گفت «احکامی که آقای روحانی برای مسئولان در دولت صادر می کند بسیار بدوی است». آدم می ماند واقعا کسی که ۱۵-۱۶ سال کارش مطالعه بوده و در جایگاه ریاست مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشت، امروز این طور شده است.

وی افزود: دو سال قبل از آنکه آقای روحانی رئیس جمهور شود یک بار ما را دعوت کرد. مطالبی که می گفت با این موضع گیری های امروزش زمین تا آسمان فرق می کرد. آن روز حرف هایش خیلی کارشناسی بود.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: آقای روحانی باید بداند که با نزاع نمی شود مملکت را درست کرد. مقداری باید ملاطفت داشت و کارکارشناسی را جدی تر گرفت. حاصل نزاع این می شود که بیش از ۹۰ درصد مردم دخل و خرج شان با هم نمی خواند. دولت یازدهم تمام شد و یک سال هم از دولت دوازدهم گذشت. قطعا سال آخر دولت دوازدهم نیز دوباره فصل رقابت های سیاسی برای انتخابات ریاست ۱۴۰۰ است، پس چه زمانی آقای روحانی می خواهد به وعده هایش عمل و مشکلات کشور را حل کند.

موسوی ادامه داد: آقای روحانی فقط با دو سه وزیر خود جلسه می گذارد و با دیگر وزرا نشست اختصاصی نمی گذارد. خوب طبیعی است وقتی رئیس جمهوری با اعضای کابینه اش نشست نمی گذارد خیلی اتفاقات خارج از انتظارش می افتد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.