آسوشیتدپرس گزارش داد، همزمان با گمانه‌زنی‌ها درخصوص اینکه نخست وزیر شکست خورده مالزی قرار است از کشور خارج شود، نجیب رزاق امروز (شنبه) اعلام کرد قصد دارد پس از شکست غیرمنتظره در انتخابات استراحتی کوتاه داشته باشد و به یک سفر کوتاه برود.

همزمان با انتشار گزارشاتی در رسانه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه نجیب رزاق و همسرش روسماه منصور قرار است سوار بر یک هواپیمای شخصی شده و به اندونزی سفر کنند، خبرنگاران صبح امروز در فرودگاهی در نزدیکی کوآلالامپور حضور یافتند.

ائتلاف جبهه ملی به رهبری نجیب رزاق در انتخابات پارلمانی اخیر در مقابل ائتلافی به رهبری ماهاتیر محمد ۹۲ ساله، نخست وزیر اسبق مالزی شکست خورد.

از زمان شکست نجیب رزاق در این انتخابات گمانه زنی‌هایی مطرح شده که نجیب رزاق و همسرش در تلاش‌اند تا از کشور فرار کنند چراکه دولت جدید متعهد شده تا درخصوص رسوایی مالی گسترده‌ای که پای نجیب رزاق نیز در آن در میان است، تحقیقاتی انجام دهد.

نجیب رزاق در یکسری توئیت اوایل صبح امروز گفت: به یک سفر کوتاه خواهم رفت تا زمانی را با خانواده‌ام که در سال‌های اخیر نتوانستم وقت کافی برایشان بگذارم، صرف کنم.

وی افزود: امیدوارم بعد از این دوره نفاق و تفرقه کشور متحد شود. به خاطر تمامی قصورها و اشتباهات عذرخواهی می‌کنم و از شما مردم به خاطر اینکه این فرصت را در اختیار من گذاشتید تا بر ملت عالی‌مان رهبری کنم، قدردانی می‌کنم.

وی در توئیتر خود به جزئیات بیشتری درباره برنامه‌هایش اشاره‌ای نکرد.

پس از انتشار این توئیت‌ها که نشان می‌داد نجیب رزاق و همسرش قرار است صبح امروز به جاکارتا سفر کنند، چندین تن از خبرنگاران به فرودگاه سوبانگ در خارج از پایتخت رفتند.

پلیس این فرودگاه را تحت کنترل و حفاظت گرفته است.

برخی گزارشات رسانه‌ها حاکی از آن است که نجیب رزاق و همسرش در لیست سیاه مسافران قرار دارند و به همین خاطر اجازه ترک کشور را ندارند.

اما مصطفی علی، دبیرکل اداره مهاجرت مالزی اعلام کرد: این زوج تاکنون در لیست سیاه قرار نگرفته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.