حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال امید در حاشیه تمرین امروز (شنبه) این تیم گفت: امروز شروع کار ما بود که با ۴۰ بازیکن آغاز شد و شروع کار کرانچار با دستیارانی بود که از تیم‌های پایه امید گرفتیم. آن‌ها به کرانچار کمک خواهند کرد و فرصت خوبی است که بتوانند از حضور در کنار کرانچار استفاده کنند. این نوعی تشویق برای مربیان پایه ما نیز است که تلاش‌های زیادی می‌کنند.

وی اضافه کرد: این نخستین اردوی ماست که اردوی انتخابی نام دارد. در اردوی دوم بازیکنان شناخته شده‌تری که در لیگ برتر یا لیگ یک و دو بازی کرده‌اند حضور دارند و تلفیق آن‌ها لیست تیم ملی امید ما خواهد بود.

استیلی درباره دستیاران کرانچار توضیح داد: اسامی که تاکنون در رسانه‌ها مطرح شده به اضافه چند اسم دیگر از گزینه‌های دستیاری کرانچار هستند که قرار است با آن‌ها صحبت کنیم که هیچ کدام هنوز قطعیت پیدا نکرده است. برای ما کاریزما، شخصیت و دانش مربی مهم است که در جمع‌بندی با کرانچار خواهیم داشت، افرادی را انتخاب کنیم که بتوانند دستیار خوبی برای سرمربی تیم ملی امید باشند و هم بتوانند به فوتبال ملی ما کمک کنند.

وی درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی امید نیز تصریح کرد: ما تا بازی‌های آسیایی چند اردو خواهیم داشت که در این اردوها بازی‌های دوستانه‌ای نیز برنامه‌ریزی شده است. برای افتتاح استادیوم کربلا قرار است دو بازی دوستانه با عراق در آن ورزشگاه داشته باشیم. قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا در چین بازی دوستانه‌ای خواهیم داشت و از قطر و تایلند نیز برای ما دعوت‌نامه آمده است. هرچقدر بازی دوستانه انجام دهیم به بازیکنان کمک می‌کند تا اعتماد به نفس آن‌ها افزایش پیدا کند.

او درباره هدف‌گذاری فدراسیون در بازی‌های آسیایی بیان کرد: بندی در قرارداد کرانچار قید نشده است اما وی تا پایان المپیک ۲۰۲۰ با فدراسیون قرارداد دارد. ما چندین سال با تیم زیر ۲۳ سال خود در مسابقه‌های آسیایی شرکت کردیم که این باعث شده شاکله اصلی را برای انتخابی المپیک از دست بدهیم. برای این دوره بازی‌های آسیایی تصمیم گرفتیم تیمی را متشکل از بازیکنان زیر ۲۱ سال خود عازم کنیم تا این بازی‌ها تیم ملی ما را برای حضوری قدرتمند در المپیک آماده کند. اگر نتوانستیم در چند پست کلیدی بازیکنان باکیفیتی را پیدا کنیم که برای ما مثمر ثمر باشند، این احتمال وجود دارد که از چند بازیکن بالای ۲۳ سال حتی بازیکنان ملی‌پوش برای کمک به تیم ملی امید کمک بگیریم.

استیلی ادامه داد: فرق دوره قبل این بود که تعدادی از بازیکنان ما نمی‌توانستند بازی کنند و ۲۳ سال آن‌ها تمام شده بود و مجبور شدیم از یکسری بازیکنان باتجربه کمک بگیریم. ما سعی می‌کنیم حداکثر از همین بازیکنان استفاده کنیم اما تا بازی‌های آسیایی جاکارتا زمان کوتاهی است و نمی‌دانیم که آیا همه این بازیکنان می‌توانند جواب دهند یا نه. بازی‌های جاکارتا برای ما مهم است و اگر نتوانیم بازیکنان مد نظرمان را پیدا کنیم قطعا از بازیکن کمکی استفاده خواهیم کرد اما پایه اصلی تیم، بازیکن زیر ۲۱ سال است زیرا هدف ما رفتن به المپیک است.

مدیر تیم ملی امید درباره تعامل این تیم با تیم ملی بزرگسال گفت: صددرصد این تعامل وجود خواهد داشت. چیزی که به کرانچار گفتیم، کمک به تیم ملی ایران نیز خواهد بود. تعاملی باید بین کرانچار و کی‌روش صورت بگیرد زیرا هر دو مربیان بزرگی در دنیا هستند. دو مربی بزرگ هدایت تیم ملی امید و بزرگسال را بر عهده دارند که از آقای تاج خواهش کردیم زمانی را فراهم کند تا کرانچار و کی‌روش با یکدیگر دیدار کنند که در کنار هم قرار گرفتن این دو مربی باعث وحدت تیم‌های ملی ما می‌شود. کرانچار از این ملاقات استقبال کرد و خیلی زود این دیدار صورت خواهد گرفت. همه باید به فکر منافع ملی باشیم و این دو مربی خارجی نیز به این قضیه کمک خواهند کرد.

او درباره مشکل خروج بازیکنان سرباز گفت: فدراسیون صحبت‌هایی را با سازمان نظام وظیفه انجام داده تا مشکلات خروج بازیکنان سرباز هرچه سریع‌تر حل شود. من از سردار کمالی و سردار اشتری تشکر می‌کنم که با ما همکاری داشتند. این بار ما این کارها را زودتر انجام خواهیم داد تا کار به دقیقه ۹۰ نکشد. نیروی انتظامی نیز همکاری فوق‌العاده خوبی با ما داشته و امیدوارم این همکاری ادامه داشته باشد زیرا بحث منافع ملی در میان است.

استیلی درباره تعامل باشگاه‌ها و تیم ملی امید نیز اذعان کرد: از مدیران و مربیان باشگاه‌ها می‌خواهم که تعامل خوبی با تیم ملی امید انجام دهند. اگر تیم زیر ۲۳ سال بود از لحاظ بازیکن با مشکل مواجه می‌شدیم اما بعضی تیم‌ها هستند که از بازیکنان زیر ۲۱ سال خود نیز استفاده می‌کنند. باید تعامل خوبی با باشگاه‌هایی که این بازیکنان را دارند صورت بگیرد. از کمیته فنی و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خواهش کردیم که بند و تبصره‌ای را ایجاد کند که ما بتوانیم ۱+۲ بازیکن را از باشگاه‌ها بگیریم و باشگاه‌ها نیز موظف باشند این بازیکنان را در اختیار ما بگذارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.