در این دزدی مردی که صاحب اتومبیل بود با شلیک گلوله به قتل رسیده بود. زن همراه مقتول در بازجویی‌ها گفت: قاتل و همدستانش ماشین را خواستند اما مقتول مقاومت کرد و یکی از آنها گلوله‌ای به‌ سمت او شلیک کرد و همگی بعد از قتل فرار کردند.

سرنخ‌های به‌جامانده در صحنه جرم کارآگاهان را به جوانی به نام وحید ظنین کرد. وحید که سابقه‌دار بود بازداشت و معلوم شد در این سرقت مسلحانه پدر و برادرش او را همراهی می‌کردند و فردی که دست به سلاح برد پدر ۵۰ساله او به نام حسین بود.

حسین در بازجویی‌ها به سرقت‌های زنجیره‌ای اعتراف کرد و گفت تمام کارهای مربوط به دزدی را خودش انجام می‌داد و پسرانش فقط نقش اسکورت داشتند. او همچنین اعتراف کرد دو نفر را در جریان دزدی‌هایش کشته است. حسین در بازجویی‌ها گفت همدستی هم‌نام خودش دارد که او نیز جرائم زیادی مرتکب شده است. به‌این‌ترتیب متهم دیگر نیز بعد از انجام تحقیقات اولیه در عملیاتی ویژه بازداشت شد. این فرد در بازجویی‌ها از جنایت‌هایی که انجام داده بود پرده برداشت. او گفت: «من از راه سرقت امرار‌معاش می‌کنم و از سال ۷۹ تاکنون ۱۱ نفر در جریان دزدی‌هایی که انجام داده‌ایم کشته شده‌اند البته ۱۰ نفر را خودم کشتم و یک نفر را یکی از همدستانم به نام تیمور به قتل رساند. خود تیمور مدتی بعد از قتل در جریان سرقت کابل دچار برق‌گرفتگی شد و جانش را از دست داد».

متهمان در ادامه جزئیات جنایاتی را که انجام داده بودند فاش کردند و به این ترتیب پرونده قطور و قطورتر شد تا اینکه بالاخره قضات دادگاه کیفری استان گلستان محاکمه متهمان را آغاز کردند و بعد از شنیدن اظهارات این افراد هر دو متهم را که حسین نام دارند، به مرگ محکوم کردند و یکی دیگر از متهمان نیز به تبعید محکوم شد.

سپس این حکم در دیوان‌عالی کشور بررسی شد و به تأیید رسید تا اینکه صبح دیروز به اجرا درآمد.

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان، با اشاره به پرونده هشت هزارصفحه‌ای اعضای این باند، اظهار کرد: این دو نفر ۱۳ قتل و ۸۰ فقره سرقت مسلحانه در استان‌های گلستان و مازندران مرتکب شده بودند. متهم ردیف سوم این پرونده نیز به نفی بلد (تبعید) محکوم شده است.

به‌گفته رئیس کل دادگستری گلستان، رسیدگی به این پرونده پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور به اتهام افساد فی‌الارض و محاربه از بهمن ۹۵ در دادگاه انقلاب گرگان آغاز شده بود.

هاشمیان گفت: اعضای این باند دام، انواع ماشین‌آلات کشاورزی، موتور آب، موتورسیکلت و خودروهای سواری را سرقت می‌کردند و در صورت مقاومت مال‌باختگان، آنان را با اسلحه می‌کشتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.