اهم مطالب او به این شرح است:

-فرآیندی توسط اعضای شورای پنجم اعلام شد که بر اساس آن تعدادی اعلام آمادگی کرده و خود را به معرض رای نمایندگان گذاشتند. نمایندگان نیز پس از یک معرفی اولیه به ٢ برنامه بهتر رای دادند. اعضا یا باید بگویند این فرآیند اشکال ندارد یا این فرآیند اشکال داشته و ما نمی‌خواهیم طبق آن عمل کنیم.

-من در مجموع با چنین فرآیندی موافق نبوده و نیستم و دلایل مخالفت خود را در یادداشتی در روزنامه اعتماد تشریح کردم. معتقدم این تشریفات صوری و شکلی است. اگر از من پرسیده می‌شد توصیه می‌کردم این کار را نکنید. با این حال اکنون زیر این توافق و فرآیند زدن کمکی به انتخاب بهتر شهردار در آینده نخواهد کرد. 

-شاید برخی از اعضا متصور هستند اگر رای سفید داده و هیچکدام رای نیاورند، مسیر دیگری را طی کرده و نامزد دیگری را برای تصدی شهرداری تهران معرفی کنند. این اعضا باید توجه داشته باشند تمام مشکلاتی که موجب شده به این نقطه برسند، این مشکلات سر جای خود باقی مانده و بدتر نیز می‌شود. 

-رای سفید یک خطای اساسی و راهبردی است. دو نفر کاندیدا شده‌اند و انتظار می‌رود که اعضا از میان این دو نفر شهردار جدید تهران را انتخاب کنند. اعضایی که قصد دارند رای سفید دهند، بعدا چه کسانی را می‌خواهند به عنوان کاندیدا معرفی کنند؟ چرا آن افراد را قبلا معرفی نکردند؟ اگر عواملی موجب شده آن افراد معرفی نشوند، آن عوامل کماکان وجود دارند. به نظرم باید در این مورد دقت بیشتری به خرج داده شود.

-شورای شهر در انتخاب آقای نجفی به هر دلیلی فارغ از مقصر‌یابی موفق عمل نکرد بنابراین نباید اجازه داد این اتفاق بار دیگر تکرار شود. معتقدم تمام گرایش‌های موجود در شورای شهر باید با هم تفاهم کرده و متوجه شوند هیچ کس نمی‌تواند تمام اهداف خود را برآورده کند. قرار هم نیست این اتفاق رخ دهد. ما باید بتوانیم باهم کنار بیاییم. اگر قرار باشد گروهی تصور کنند اکثریت دارند یا با ائتلاف با بخشی دیگر به اکثریت برسند، در این صورت می‌توانند تمام اهداف خود را تامین می‌کند حتی اگر موفق شوند در ادامه و نهایت شکست خواهند خورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.