راشاتودی گزارش داد، چلسی منینگ، سرباز سابق آمریکا که اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار سایت ویکی‌لیکس قرار داد گفت: ما ز یک دولت به دولت دیگری منتقل می‌شویم اما مشکلات اصلی رفع نمی‌شود. آنچه که هر بار در جریان تغییر دولت رخ می‌دهد این است که ما از یک نوع خاص از دولت سرکوب‌گر به نوع دیگری از دولت سرکوب‌گر منتقل می‌شویم.

وی افزود: من همیشه نسبت به تفاوت‌ها میان جمهوری‌خواه، دموکرات‌ها یا دیگر سیاستمداران شکاک بودم. مساله درباره تصدی سیستم کلاهبرداری است که ما در آن زندگی می‌کنیم.

منینگ و تعدادی دیگری از متحدان روز جمعه در واشنگتن گردهم آمدند تا اعتراضات را نسبت به اتهامات وارده به معترضان J۲۰ اعلام کنند؛ معترضانی که در مراسم تحلیف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۲۰ ژانویه سال ۲۰۱۷ میلادی دست به اعتراض و راهپیمایی زده بودند.

راهپیمایی روز جمعه درست سه روز قبل از آغاز جلسه محاکمه چهار تن از این معترضان برگزار شد.

هر یک از این معترضین با ۶۰ سال حبس به خاطر اتهامات شرکت در تخریب اموال عمومی، کمک به سازمان‌دهی اعتراضات و یا شرکت در تاکتیک‌های "بلوک سیاه" مواجه هستند.

"بلوک سیاه" نامی است که به افرادی نسبت داده می‌شود که برای پنهان کردن هویت‌های خود لباس سیاه پوشیده و ماسک به صورت می‌زنند.

پلیس مدعی شده که در جریان این اعتراضات که بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های واشنگتن به آتش کشیده شدند حدود ۱۰۰ هزار دلار خسارت به اموال وارد شده است.

این چهار معترض که قرار است به دادگاه بروند جزئی از یک گروه ۵۹ نفره از معترضان هستند که همچنان منتظر تعیین سرنوشت‌شان به خاطر اعتراضات J۲۰ هستند؛ اعتراضاتی که در آن ۲۳۴ تن بازداشت شدند. برخی از این بازداشت شدگان تبرئه شده اما اتهاماتی به برخی دیگر از آنها وارد شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.