حجت میرزایی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شورای شهر تهران توانست در فضایی منسجم و توأم با همبستگی شهردار منتخب را از میان گزینه‌های متعدد انتخاب کند، در پاسخ به سوالی مبنی بر تأیید افشانی گفت: ‌محمدعلی افشانی در ۳۰ سال گذشته تجربه‌های متعددی دارد و در حال حاضر نیز معاون وزیر و رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها است و اگر مشکلی وجود داشت در این جایگاه مهم نبودند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تأثیرات خروج آمریکا از برجام بر روی پروژه‌های شهری به خصوص فاینانس مترو، گفت: من نمی‌گویم که خروج آمریکا از برجام هیچ اثری ندارد و قطعا در برخی مجاری‌ها اثرگذار خواهد بود اما بخش زیادی از پروژه‌های شهرداری سرمایه پذیر هستند و از تنوع فرصت‌های سرمایه گذاری در اروپا، آسیای شرقی و ... برخوردارند.

میرزایی با بیان اینکه آنچه که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح شد با این محوریت بود که آمادگی زیادی در راستای تاب‌آوری اقتصادی در مقابل هر حرکتی ایجاد کنیم،‌ گفت: مدیریت هزینه‌ها و کاهش قیمت می‌تواند نقش مهمی در روند این مسیر ایفا کند.

وی با بیان اینکه نجفی برنامه خیلی خوبی مبنی بر اصلاح نظام مدیریت شهری را ابلاغ کرده بود که در راستای شفافیت، انضباط مالی و کاهش قیمت خدمات بود، گفت: این برنامه می‌بایست به صورت جدی ادامه پیدا کند تا با انضباط مالی بیشتری در مقابل شوک‌ها مقاومت کنیم.

معاون شهرداری تهران از اخذ برنامه‌های کاندیداها برای استفاده از آن در تدوین برنامه‌های توسعه‌ای شهرداری خبر داد و گفت: شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورای شهر در حال تدوین برنامه توسعه‌ای سوم خود است که در این میان اتفاق خوبی افتاد و پنج منبع خوب که همان برنامه‌های کاندیدا است نیز درمیانه راه اضافه شد که ما این پنج برنامه را به عنوان یک ورودی جدید به کمیسیون‌های تخصصی دادیم تا از آن استفاده کنند.

وی افزود: تا پایان تیرماه این برنامه تدوین می‌شود اما نهایتا شهردار جدید باید بر فعالیت‌ها نظارت داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.