علیرضا رحیمی نماینده اصلاح طلب تهران که پیش از این نیز در توئیتی اعلام کرده بود «آتش زدن پرچم کشورها در فرهنگ اسلامی هیچ جایی ندارد و در منطق سیاسی و نگاه عقلانی هم مردود است» با تکرار این جملات از تریبون مجلس، در نطق امروزش گفت: گویا عده ای در تلاشند که رهبری را در برجامی بی اختیار و دولت را مبسوط الید! معرفی کنند! برادران فراموش نکنیم که برجام تحت نظارت رهبری امضا شد و بخشی از کارنامه کل حاکمیت است. برجام نه سیاسی است و نه جناحی است.

او سپس نسخه ای از برجام را به هیات رئیسه مجلس که ریاستش را در این لحظات مسعود پزشکیان برعهده داشت، تقدیم کرد و گفت: این سند را به هیات رئیسه می دهم تا از این سند بین المللی که مجموعه حاکمیت آن را امضا کرده است، صیانت کنید.

رحیمی در بخشی از سخنانش با بیان اینکه عده ای در فضای احساسی تصور نکنند که شکست دولت، شکست رقیبشان است بلکه اقداماتشان به منزله تلاش برای تضعیف کل نظام است، افزود: روزی به بهانه دو تابعیتی‌ها، روزی به بهانه نفوذ، روزی با عنوان باند نیویورکی‎ها و ...هر روز عرصه را به دولت تنگ می‎کنند.

این نماینده تهران بار دیگر تاکید کرد: به آتش کشیدن پرچم دیگر کشورها کاری مردود است و خلاف سیاست تعامل سازنده با جهان است. چرا که آرامش و امنیت ضرورتی حیاتی برای جهان است.

اهم سخنان علیرضا رحیمی در نطق امروزش در مجلس را در ادامه بخوانید:

  • از بین رفتن همه منافع آمریکا در ایران پس از انقلاب کافی بود تا سناریوهای مختلف را علیه ایران به نمایش بگذارند. کما اینکه تقابل همه جانبه آمریکا علیه ایران را در این سالها شاهد بوده ایم.

  • مذاکرات ایران با ۱+۵ در شرایطی آغاز شد که تلاش برای جلب حداکثری منافع بود. تاریخ ظلم آمریکا علیه ایران همچنان برجسته بود که با اعتماد رهبری به تیم دیپلماسی و نرمش قهرمانانه سبب شد از پیچ سخت مذاکرات با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت بگذریم.

  • در شرایطی که خروج آمریکا از برجام فرصت مغتنمی برای همبستگی همدلانه در کشور ایجاد کرده، ضرورت پافشاری بر منافع ملی در عرصه بین المللی بیشتر شده است.

  • تدبیر ویژه و تصمیم عقلایی می تواند کشور را از این شرایط عبور دهد ولی حرکت های احساسی کمک به جبهه دشمن است. آتش زدن پرچم کشورها در فرهنگ اسلامی هیچ جایی ندارد و در منطق سیاسی و نگاه عقلانی هم مردود است. اما برخی برای مقابله و رویارویی با دولت و عقده گشایی علیه دولت و ایجاد تقابل با آن، احساس شعف می کنند. عجیب است این مهم برای اشخاص مدعی بصیرت همچنان آشکار نشده است!

  • آتش زدن پرچم را نماد انقلابی گری نمی دانیم. ارتقای علم و فناوری و ورزش و....باید هنر ما باشد.

  • صداوسیما در ایجاد آارمش می تواند موثر باشد اما از ظرفیت رسانه ملی برای این منظور استفاده نمی شود. کما اینکه در حوادث دی ماه سال گذشته رویکرد صداوسیما کاملا قابل ملاحظه بود.

گفتنی است پیش از این نیز علی مطهری از آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس انتقاد کرده و آن را کار بدی بود و غیر عاقلانه نامیده بود.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.