عبدالرضا یعقوب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امیدوار هستیم سیاست‌گذاری ارزی دولت موجب بهبود آشفته‌ بازار به وجود آمده شود و تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی بتواند بسیاری از مسائل را برطرف کند، اظهار کرد: یکی از نکات مثبت تصمیم اتخاذ شده این است که صادرکنندگان بهتر از قبل می‌توانند در زمینه تولید و صادرات اقدام کنند و سود بیشتری به دست آورند.

وی ادامه داد: یکی از نکات منفی که نکته مثبت مذکور را تحت الشعاع قرار داده، این است که طلب تولیدکنندگان و صادرکنندگان از سوی دولت پرداخت نمی‌شود و دیرکرد پرداخت‌ها که با کاهش ارزش ریالی پول کشور همراه است، موجب می‌شود که تولیدکنندگان و صادرکنندگان متضرر شوند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان تجهیزات پزشکی با بیان اینکه دولت قصد دارد ارز به دست آمده از صادرات را مجددا به چرخه اقتصادی دولت برگرداند، تصریح کرد: ما نسبت به این مساله معترض هستیم و مفهوم این کار برایمان چندان مشخص نیست و هنوز نمی‌دانیم صادرکنندگان باید ارز خود را جهت شرکت در نمایشگاه‌های خارجی و سایر مصارف خود از کجا تامین کنند.

یعقوب‌زاده با انتقاد از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان، اظهار کرد: تخصیص ارز ارزان‌ قیمت به واردکنندگان در خلاف مسیر تولید است و به طور حتم چنین اقدامی همانند پرداخت یارانه به واردکنندگان است و نباید چنین اقدامی صورت گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت قیمت تجهیزات پزشکی در سال جاری، بیان کرد: افزایش قیمت ارز، افزایش حقوق و دستمزد و و افزایش قیمت ماشین الات و قطعات از جمله دلایلی هستند که موجب افزایش قیمت تولید در حوزه تجهیزات پزشکی خواهند شد و بر همین اساس در سال ۱۳۹۷ احتمالا شاهد افزایش بیش از ۱۰ درصدی در بازار تجهیزات پزشکی خواهیم بود.

به گزارش ایسنا، پس از سیاست تک نرخی شدن ارز توسط دولت از بیستم فروردین‌ماه سال جاری تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی مورد نیاز برای تولیدکنندگان در حوزه تجهیزات پزشکی به عنوان یکی از دغدغه‌ها بدل شد و فعالان این حوزه خواستار این هستند که ارز مورد نیاز آنها به میزان کافی تامین شود و ارز حاصل از صادرات نیز به حساب خودشان بازگردد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.