محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب گفت: آنها که تاکنون در داخل کشور بر طبل کنار آمدن با آمریکا می‌کوبیدند علی‌القاعده باید متوجه شده باشند که نظر نادرستی داشته‌اند.

وی افزود: در مورد ادامه مذاکره با اروپا یا قطع کامل مذاکرات باید توجه داشت که اروپایی‌ها با توجه به حجم مبادلات اقتصادی بین خودشان و آمریکا و حجم همین مبادلات با ایران در نهایت، آمریکا را به ایران ترجیح خواهند داد و چون در مقابل تهدیدهای آمریکا آسیب‌پذیر هستند قطعاً بر سر دوراهی ایران یا آمریکا، ایران را انتخاب نخواهند کرد.

دبیرکل حزب موتلفه‌اسلامی اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد که حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و اروپا حدود ۱۵ میلیارد دلار و بین اروپا و آمریکا حدود ۴۵۰ میلیارد دلار است. شرط‌هایی که آمریکایی‌ها راجع به توانمندی دفاعی ما اعم از توان موشکی و غیرموشکی و اثرگذاری ما در منطقه دارند با شرط‌های اروپایی‌ها هیچ تفاوتی ندارد.

حبیبی تصریح کرد: سابقه تاریخی خصومتی که برخی از کشورهای اروپایی و در رأس آنها انگلیسی‌ها علیه کشور و ملت ما دارند بیش از سابقه تاریخی خصومت آمریکا است.

وی افزود: پشتیبانی اروپایی‌ها از رژیم غاصب صهیونیستی که دشمن جهان اسلام و کشور و ملت مسلمان ایران است با نوع پشتیبانی‌های آمریکایی‌ها تفاوت چندانی ندارد.

دبیرکل حزب موتلفه‌اسلامی گفت: مخالفت اروپایی‌ها با دست یافتن ما به علم هسته‌ای و پیشرفت‌ ما در این موضوع که در چهارچوب صلح‌آمیز بودن آن نیز تاکنون صورت گرفته با مخالفت آمریکایی‌ها فرق چندانی ندارد.

حبیبی خاطرنشان کرد: اینها و دلایل فراوان دیگری وجود دارد که ما را نسبت به اروپایی‌ها بی اعتماد کرده است. البته اگر در یک زمان، تضاد واقعی منافعی بین اروپا و آمریکا پیش بیاید و ما بتوانیم بدون اعتماد به آنها از این تضاد به نفع کشور و انقلاب استفاده کنیم فرصت خوبی خواهد بود ولی در حال حاضر ما چنین تضادی را مشاهده نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: توصیه ما به اروپایی‌ها این است که لااقل استقلال خودشان را در مقابل آمریکا حفظ کنند. آمریکا هیچ مرزی را برای مخدوش کردن استقلال کشورها و ملت‌ها به رسمیت نمی‌شناسد.

دبیرکل حزب موتلفه‌اسلامی گفت: ملت، نیروهای‌مسلح و نخبگان جامعه و مسئولان و احزاب اسلامی برای ایستادگی در برابر بدعهدی‌های غرب یک صدا هستند. ما ان شاء‌اللّه از این گردنه به سرعت و سلامت عبور خواهیم کرد.

**گنبد آهنین دیگر یک توهم است

حبیبی با اشاره به سابقه خصومت آمریکا و رژیم صهیونیستی با ملت ایران گفت: کند ذهن‌ترین افراد در ایران و جهان می‌دانند که آمریکا خصم اول ملت ایران است. آمریکایی‌ها با اصل انقلاب اسلامی مخالفند، آنها استقلال هیچ ملتی را به رسمیت نمی‌شناسند. رفتار آنها در برجام و تحریم‌ها نشان می‌دهد که به رغم آنها هیچ کشوری نباید به دلیل استقلال ملی از احکام صادره از سوی وزارت خزانه‌دار کل آمریکا تخطی کند.

وی افزود: ما معتقدیم در ۴۰ ساله انقلاب اسلامی کاری که آمریکایی‌ها علیه ما نکرده‌اند، نتوانسته‌اند نه اینکه نخواسته‌اند.

دبیرکل حزب موتلفه‌اسلامی با اشاره به شلیک ۶۸ موشک از بلندی‌های جولان به سوی رژیم اشغالگر قدس گفت: ۱۰ مرکز مهم و راهبردی رژیم صهیونیستی در این حمله مورد هدف قرار گرفته‌اند. گنبد آهنین دیگر یک توهم است. اکثر موشکها به هدف خورده‌اند. این تازه یک دست‌گرمی است. رژیم صهیونیستی در آستانه روز نکبت باید بداند در زیر پای رزمندگان مقاومت له خواهد شد.

حبیبی تصریح کرد: در خواست ملتمسانه نتانیاهو از پوتین مؤثر نبود آنها باید بدانند اگر مقاومت اراده کند، حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان خواهد شد. آمریکا همچنان که برای امنیت عربستان کاری نتوانست بکند برای امنیت رژیم اشغالگر قدس هم کاری نخواهد کرد و نمی‌تواند هم بکند.

وی پیروزی حزب‌اللّه در لبنان را به سید حسن نصراللّه تبریک گفت و افزود: پیروزی حزب‌اللّه در لبنان نشان داد مقاومت نه تنها در عرصه‌های نظامی حرف اول را می‌زند بلکه در عرصه‌های سیاسی هم پیروز است. مردم این کشور با رای خود از فداکاری حزب‌اللّه در تأمین امنیت لبنان قدرشناس کردند. ما نیز به سهم خود از صبر انقلابی و راهبردی ملت لبنان درتحقق این پیروزی تشکر می‌کنیم.

حبیبی همچنین به راهپیمایی عظیم ملت در جمعه گذشته پس از برگزاری نمازهای جمعه در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ملت ایران در سراسر کشور یک صدا علیه مظالم آمریکا و بدعهدی ترامپ فریاد برآوردند. صدای فریاد مرگ بر آمریکای مردم تا کاخ سفید هم رفت. ترامپ ادعا کرده بود به علت مواضع او شعار مرگ بر آمریکا در ایران کم‌رنگ شده است. او روز جمعه شاهد پررنگ‌ترین و پرصداترین شعار مرگ بر آمریکا بود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان حلول ماه مبارک رمضان را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.