اسپوتنیک نوشت، حدود ۶ سال پس از پناهندگی «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس و اقامت وی در ساختمان سفارت اکوادور در انگلیس، اکنون برخی رسانه های از احتمال استرداد وی به آمریکا یا انگلیس خبر می دهند.

«ماریا فرناندا اسپینوسا» (Maria Fernanda Espinosa) ویز خارجه اکوادور در مصاحبه ای با اعلام این خبر اعلام کرد: ممکن است دولت این کشور پناهندگی اعطائی به وی در سال ۲۰۱۲ میلادی را لغو کرده و او را به آمریکا یا انگلیس تحویل دهد.

وی در این مصاحبه تأکید کرده بود: انگلیس و اکوادور مایل به حل و فصل این ماجرا هستند.

این درحالیست که در ماه های اخیر ابتدا امکان استفاده وی از اینترنت و سپس شبکه تلفنی وی قطع شده بود.

لازم به ذکر است، ۲۴ بهمن ماه سال گذشته دادگاه استیناف انگلیس امروز حکم بازداشت «جولیان آسانژ» بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس را تأیید کرده بود.

این در حالیست که ۱۷ بهمن ماه سال پیش نیز دادگاهی در انگلیس درخواست بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس برای صدور قرار منع تعقیب را رد کرده بود.

بر این اساس، قرار بازداشت آسانژ کماکان به قوّت خود باقی است و لذا در صورتیکه وی از ساختمان سفارتخانه اکوادور در لندن خارج شود بازداشت خواهد شد.

بر اساس اعلام این رسانه، پرونده «آسانژ» در سوئد مختومه اعلام شده اما انگلیس او را به دلیل نقض قرار وثیقه در مدت بازداشت همچنان تحت تعقیب می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.