پانوف در این گزارش تحلیلی آورده است:

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر اوضاع مبهمی به وجود آورد. سایر طرف های برنامه جامع مشترک مربوط به برنامه هسته‌ای ایران، این اقدام واشنگتن را محکوم کردند. به نظر استیون کولینسون (Steven Colinson) مفسر غربی، ترامپ نشان داد در اجرای قول‌های انتخاباتی خود که متحدان آمریکا را وحشتناک کرده بود پیگیر است. نه تنها دموکرات‌ها بلکه برخی سیاستمداران جمهوریخواه هم در کنگره این اقدام ترامپ را نادرست تلقی می‌کنند. یک سناتور آمریکایی گفت در نتیجه این اقدام ترامپ ایالات متحده موقعیت رهبر جهانی را از دست می‌دهد.

باید بجای لغو توافق با ایران برای اصلاح آن اقدام کرد. آمریکا می‌بایست با متحدانش به توافق می‌رسید. مفسر شبکه سی‌ان‌ان خاطر نشان می‌کند: مخالفان می‌گویند رئیس‌جمهور برنامه‌ای برای مورد عدم حمایت متحدان از ترامپ و اقدام تهران در جهت احیای غنی‌سازی اورانیوم ندارد. رئیس‌جمهور اعتبار بین‌المللی کشور به عنوان شریک رعایت کننده تعهدات خود را زیر سئوال برد. هرچند حامیان ترامپ می‌گویند برنامه جامع مشترک در پارلمان آمریکا تصویب نشده بود و لذا ترامپ از لحاظ ظاهر آن را نقض نکرده است.

اما رسانه های آمریکایی بر این باورند که خروج ترامپ از موافقتنامه به معنی پیروزی روسیه است. این اقدام روابط آمریکا با دیگر کشورها در سراسر جهان را تضعیف کرده و مشکلاتی برای سیاست خارجی ایالات متحده ایجاد می‌کند اما این امور به نفع رقیب آمریکا یعنی روسیه است. مضاف بر این در نتیجه اقدام ترامپ قیمت نفت به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ به بعد رسیده و به این ترتیب به پوتین امکانات مالی مضاعفی می‌دهد که فضای مانور او در شرایط درگیری با غرب را گسترش می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.