روح الله اوقانی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص افزایش حق مسکن بازنشستگان در سال جاری گفت: حق مسکن کمک هزینه ای است که از سال ۱۳۹۲به فیش حقوقی بازنشستگان اضافه شد و مدیریت سازمان با ارائه طرحی به هیئت مدیره به منظور افزایش حق مسکن در سال جاری، خواستار افزایش حق مسکن برای بازنشستگان شهرداری تهران شد.

 

 

معاون امور بازنشستگان شهرداری تهران افزود: در حال حاضر در حق مسکن بازنشستگان منحصرا تأهل وتعداد اولاد تاثیر گذار است و میزان حقوق دریافتی بازنشستگان شهرداری تهران به هیچ وجه برروی افزایش حق مسکن تاثیری ندارد.

 

به گفته اوقانی، افزایش حق مسکن در سال جاری همانند طرح همسان سازی به صورت پلکانی صورت می گیرد، به عبارتی دیگر بازنشستگانی که در حال حاضر بیشترین حقوق و حق مسکن را دریافت می کنند کمترین افزایش و بازنشستگانی که کمترین حق مسکن و حقوق را دریافت می کنند برایشان افزایش بیشتری اعمال می شود.

 

اوقانی به تشریح قانون همسان سازی پرداخت و ضمن بیان اینکه مقررات همسان سازی صندوق ها و سازمان های بازنشستگی را مکلف می کند در پایان سال پنجم همسان سازی، حقوق بازنشسته به ۸۵درصد حقوق یک کارمند شاغل برسد، بیان داشت: در سال اول و دوم همسان سازی با یک شیب ملایم صورت گرفته که در سال های بعد افزایش بیشتری خواهد داشت.

 

وی تاکید کرد: سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در بین صندوق ها وسازمان های بازنشستگی نخستین سازمانی بود که در سال گذشته قانون همسان سازی را اجرا و احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان را صادر کرد.

معاون امور بازنشستگان شهرداری تهران تاکیدکرد: پرسنل اداره بازنشستگی آمادگی دارند تا در صورت ابلاغ جدول همسان سازی، همانند سال گذشته نخستین سازمان بازنشستگی در اجرای قانون همسان سازی باشند.

وی با اشاره به مصوبه دولت که ابتدا باید ۱۰درصد افزایش حقوق انجام شده و سپس طرح همسان سازی اجرایی شود، تصریح کرد: ما راه های مختلفی برای این کار در پیش رو داشتیم به عنوان مثال می توانستیم تا زمان ابلاغ جدول همسان سازی اقدامی صورت ندهیم و یا هنگامی که جدول همسان سازی ابلاغ شد همسان سازی و افزایش حقوق را با هم اجرایی کنیم؛ اما مدیریت عالی سازمان بازنشستگی به دلیل رفاه حال بازنشستگان و کمک به وضعیت ایشان در مرحله نخست ده درصد افزایش حقوق را اجرایی کرد و حتی در احکام بازنشستگان نیز این نکته ذکر شده که این افزایش به صورت علی الحساب تا زمان ابلاغ جدول همسان سازی است .

 

اوقانی خاطرنشان کرد: طبق اعلام دولت درهفته آینده جدول همسان سازی ابلاغ می شود. در صورتی که هفته آینده این جدول را دریافت نماییم، سازمان بازنشستگی همسان سازی را از ماه آینده اجرایی و معوقات ماه‌های گذشته را نیز از ماه آینده منظور خواهد کرد.

 

معاون امور بازنشستگان در مورد علت حذف حق عائله مندی از فیش حقوقی برخی از بازنشستگان نیز گفت: سازمان بازنشستگی حق عائله مندی را برای همه بازنشستگان واجد شرایط واریز می کرد اما از مهرماه سال گذشته دیوان عدالت اداری رأی به قطع حق عائله مندی به کسانی که سابقه زوجیت نداشته اند، صادر کرد.

 

وی با بیان اینکه از زمان صدور رأی دیوان می بایست حق عائله مندی از فیش حقوقی بازنشستگان حذف و مبلغی که بابت حق عائله مندی پس از صدور رأی دیوان به حساب ایشان واریز شده بود را از حقوقشان کسر می کردیم، گفت: در ملاقات آقای قاسمی مدیرعامل سازمان با اعضای کانون این موضوع مورد بحث قرار گرفت که مدیرعامل محترم سازمان قول مساعد دادند که این موضوع در هیئت مدیره مطرح شود و پرداخت۵ماه حق عائله مندی به زنان سرپرست خانوار و کم بضاعت که پس از صدور رأی دیوان پرداخت شده است، بخشیده شود.

 

معاون بازنشستگی در خصوص شارژ کارت های رفاهی نیز عنوان کرد: شارژ کارت رفاهی پیشتر به صورت رایگان برای بازنشستگان صورت می گرفت اما پس از مدتی به استناد مصوبه شورای شهر، دیگر شارژ کارت رفاهی به صورت رایگان انجام نشد و سازمان مکلف بود برای شارژ کارت رفاهی مبلغی را پرداخت کند، به همین دلیل تنها کارت بازنشستگان ساکن تهران شارژ و قابل استفاده در حمل و نقل عمومی و مجموعه های آبی طرف قراردادسازمان است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.