هکرنیوز گزارش داد، اپلیکیشن پیام‌رسان سیگنال که به عنوان یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین پیام‌رسان‌های موجود در جهان شناخته می‌شد، شباهت بسیاری به امنیت رمزنگاری شده فوق پیشرفته واتس‌اپ و رابط کاربری تلگرام دارد.

 

این اپلیکیشن که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط یکی از بنیان‌گذاران پیام‌رسان واتس اپ تاسیس شد و آغاز بکار کرد، یک نرم‌افزار آزاد و متن باز است که در سیستم عامل اندروید و iOS قابل اجرا و دسترسی است.

 

به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده که آسیب پذیری و حفره‌های امنیتی کشف شده در پلتفرم سیگنال، اطلاعات شخصی کاربران و حریم خصوصی آن‌ها را به شدت تهدید کرده و این امکان را به هکرها و مجرمان سایبری می‌دهد تا از راه دور  توسط این ضعف و روزنه‌های امنیتی به اطلاعات موردنظرشان دسترسی داشته و بتوانند آنها را سرقت کنند.

هرچند که به عقیده بسیاری از تحلیلگران، هنوز نمی‌توان به طور قطع عنوان کرد که امنیت سایبری اپلیکیشن پیام‌رسان  سیگنال تحت تاثیر کشف و ادعای عده‌ای از متخصصان امنیت سایبری، کاملا زیر سوال رفته است بلکه باید این اقدامات در گستره بزرگ‌تر و مقیاس بیشتری صورت گیرد و از سوی شرکت توسعه دهنده آن نیز تایید و سپس برطرف شود.

دلیل امن بودن این پیام‌رسان آن بود که از قابلیت Encryption End- to End  یا رمزنگاری پیشرفته بهره‌مند است و مکالمات صوتی و تصویری و همچنین پیام‌های متنی کاربران در پلت‌فرم اپلیکیشن سیگنال به صورت کاملا محرمانه و خصوصی باقی خواهد ماند. این بدان معناست که هیچ نهاد امنیتی، اطلاعاتی و دولتی در هیچ کشوری نمی‌تواند اطلاعات خصوصی کاربران را رصد و به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.