علی اکبر صالحی با اشاره به جلسه مشترک امروز- سه شنبه- با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اساس مذاکره با اروپایی‌ها بر بی‌اعتمادی خواهد بود.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: در جلسه امروز جزئیات امکاناتی که سازمان انرژی اتمی در اختیار داشته و آمادگی دارد همانطور که مسئولان ارشد نظام تصمیم بگیرند اقدام شود، به صورت کامل و تبیین شده برای کمیسیون امنیت ملی تشریح شد.

صالحی تصریح کرد: این آمادگی واقعی و حقیقی خواهد بود که البته امیدواریم هیچگاه به این وضعیت نرسیم و امیدواریم مسائل به گونه ای پیش برود که شرایط برگشت پذیری در امر فنی ضرورتی نداشته باشد اما آمادگی آن را داریم.

** اروپایی ها خروج آمریکا از برجام را جبران کنند

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه با بیان اینکه مذاکرات را بر اساس اعتماد پیش نمی بریم و اینگونه نیست که با خوشبینی مذاکره کنیم، عنوان کرد: اساس بر بی اعتمادی خواهد بود چنانچه مقام معظم رهبری تأکید داشتند تضمین های لازم گرفته شود؛ از این رو توانمندی برای برگشت پذیری وجود دارد که البته نه به حالت پیش از برجام بلکه به شرایطی خیلی بالاتر از پیش از برجام خواهد بود.

به گزارش خانه ملت، رئیس سازمان انرژی اتمی کشور در پایان با بیان اینکه امیدواریم اروپایی ها خروج آمریکا از برجام را جبران کرده و به تعهدات خود عمل کنند خاطرنشان کرد: اگر تضمین ها داده شود و این اتفاق بیفتد ضرورتی بر برگشت پذیری نداریم در غیر این صورت این آمادگی را داریم که به شرایطی به مراتب بالاتر از پیش از برجام بازگردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.