نیکی هیلی روز سه شنبه در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست کویت درباره کشتار روز گذشته فلسطینی ها به دست سربازان رژیم اشغالگر قدس برگزار شد، این ادعاها را مطرح کرد.

وی افزود: ما همه در مورد خشونت ها در خاورمیانه اینجا هستیم و خشونت های زیادی در خاورمیانه وجود دارد، ایرانیان از خاک سوریه به سمت بلندی های جولان و هفته گذشته شبه نظامیان حوثی به سوی عربستان شلیک کردند .

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با این ادعا که حماس با پشتیبانی ایران به سمت ارتش اسراییل حمله کرد، ادامه داد: آمریکا از جلوگیری از خشونت ها حمایت می کند.

هیلی اضافه کرد: خیلی ها معتقدند انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس باعث این درگیری ها بوده است این چه برهانی است؟ حماس با بلندگوها از تظاهرکنندگان خواسته است از نرده های مرزی بالا بروند و به آن ها تا می توانند نزدیک شوند.

وی بدون کوچکترین اظهار نظر درباره حضور نظامیان صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی ها و اشغال نظامی آن، اظهار کرد: حماس از اتفاقات دیروز خوشحال می شود، آنهایی که فکر می کنند انتقال سفارت عامل این ناآرامی ها بوده اند در اشتباه هستند .

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد یادآور شد: انتقال سفارت به قدس باعث خوشحالی مردم آمریکا بوده است و حق داخلی دولت آمریکا است. انتقال سفارت باعث به حل بحران اسراییل کمک می کند نه اینکه باعث بالا رفتن خشونت ها شود.

هیلی بدون توجه به نقض مکرر قوانین بین المللی از سوی دولت متبوعش در اظهاراتی فریبنده گفت: آمریکا از هر راه حلی برای حل بحران خشونت و درگیری بین اسرائیل و فلسطین حمایت می کند.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با گشودن آتش به سوی معترضان فلسطینی که در داخل مرزهای خود به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اعتراض داشتند، بیش از ۵۰ نفر را به شهادت رساند و بیش از ۲ هزار نفر از آنان را زخمی کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.