محمدرضا میرتاج الدینی درباره تأثیر خروج آمریکا از برجام بر آرایش عرصه سیاسی کشور گفت: گروه های سیاسی نباید رد یا اثبات مسائل مهمی همچون برجام را به کارهای خود گره بزنند. مسائل کلان کشور را همواره باید براساس مصالح نظام پیش برد.

وی با بیان اینکه نمی پسندم کسی بخواهد از مسائل مهم کشور نمدی برای کلاه خود بردارد، افزود: در این شرایط و اوضاع باید دید چه می توان کرد تا به نفع کشور باشد. این اتفاق را که عده ای به عنوان موافق یا مخالف برجام بخواهند اختلاف در داخل کشور ایجاد کنند کار درستی نمی دانم چون بیگانگان و مخالفان دنبال دو دسته کردن جامعه ایران هستند.

وی درباره این تحلیل صادق زیباکلام که گفته اصولگراها در انتخابات مجلس سال ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اصولگراها دست بالا را دارند (اینجا)، بیان کرد: زیباکلام از این حرف ها زیاد می زند و نمی شود به صحبت های او استناد کرد اما فارغ از دیدگاه های افراد، معتقدم انتظارات مردم از دولت تدبیر و امید و اصلاح طلبان عملی نشد و معمولا هم بعد از دو دوره یعنی ۸ سال یک چرخش سیاسی در ذائقه مردم پیش می آید.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: این احتمال که در انتخابات مجلس سال ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تغییر ذائقه سیاسی در جامعه اتفاق بیفتد و اقبال به سمت اصولگراها باشد بیشتر است.

وی با بیان اینکه نمی خواهم به نتیجه انتخابات سال ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خوشبینانه نگاه کنم در توصیه ای به اصولگرایان اضافه کرد: جبهه جریان انقلابی اصولگرا نیز نباید خوشبینانه نگاه کنند، بلکه اشکالات را باید برطرف و آسیب شناسی کنند.

میرتاج الدینی در پاسخ به این سئوال که زیباکلام میزان آرای نامزد واحد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را ۲۰ میلیون رأی پیش بینی کرد، ارزیابی شما چیست؟ گفت: الان صحبت درباره انتخابات ریاست جممهوری و انتخابات مجلس زود است، اگر تحلیلی هم باشد درباره انتخابات مجلس ۹۸ باید صحبت شود. اما اگر روند همین طور ادامه یابد و اصولگرایان روی کاندیدای واحد قوی اجرایی اجماع کنند میزان آرا بیش از این هم می تواند باشد و این مسئله قابل پیش بینی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.