آسوشیتدپرس، چوی هیونسو، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اظهار کرد، مانورهای نظامی "مکس تاندر" بر بهبود مهارت‌های خلبانان متمرکز است و مانورهای حمله را شامل نمی‌شود.

این مانور نظامی از روز دوشنبه (۱۴ مه) آغاز شده و بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حدود ۱۰۰ جنگنده در آن حضور دارند. این مانور تا ۲۵ ماه مه ادامه دارد.

کره شمالی مدت‌ها است که تمرینات نظامی آمریکا و کره جنوبی را محکوم می‌کند و مانورهای این دو کشور را تمریناتی برای حمله می‌داند.

به گفته پنتاگون، این تمرینات نظامی که موجب شد کره شمالی نشست امروز خود را با کره جنوبی لغو کند و برنامه نشست خود با آمریکا در ماه آینده را نیز به چالش بکشد، تنها یک تمرین سالانه و متداول نظامی است که کاملا دفاعی بوده و برای حمله برنامه‌ریزی نشده است.

سرهنگ راب منینگ، در این خصوص گفت، تمرین نظامی مکس تاندر ۲۰۱۸ برای بهبود توانایی‌های آمریکا و کره جنوبی به منظور عملیات مشترک طرح‌ریزی شده است. این مانور از روز دوشنبه آغاز شده و قرار است که تا ۲۵ مه ادامه یابد، همچنین انتظار می‌رود که در این مانور همچون دوره‌های گذشته، جنگنده‌های نیروی هوایی، ارتش و نیروی دریایی آمریکا حضور داشته باشند.

منینگ تصریح کرد، چندین دهه است که این مانور به طور واضح با اهداف دفاعی برگزار می‌شود و هدف آن تغییر نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.